Notis till mailen "mitt lönebesked" ?

• 15
  • Idé
  • Uppdaterades för 10 månader sedan
  • Inte planerade
Vi har börjat med mitt lönebesked, men vi har kunder som inte använder smartphone , hur gör vi som för att de ska få ett mail att deras lönebesked finns klara ? 
Foto på Marrun

Marrun

• 240 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 15
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 9,568 poäng 5k badge 2x thumb
Hej,

Använder man sig utav Mitt lönebesked men har ej möjlighet att använda appen så får man inget meddelande att lönebeskedet har kommit utan ser det först när man loggar in på www.vismaspcs.se och klickar på mina tjänster.
Jag tänker att som standard bör de väl alltid kunna logga in och kika där 2 dagar innan lönen utbetalas.
Meddelandet de får i telefonen är för att de har valt att få push notiser från appen Visma Min Lön.

Ha en fin dag!
/Cecilia
Foto på Sofie

Sofie

• 1,050 poäng 1k badge 2x thumb
Här skulle också personalen uppskatta att få ett mail när ny lönespecifikation finns. Här kan den vara klar allt från några dagar innan lön till upp mot ett par veckor så det vore tacksamt om det gick ut ett meddelande till de anställda när den är klar.
Foto på Fanny Örnberg

Fanny Örnberg, Moderator

• 3,904 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Marrun och Sofie,

Jag lägger vidare tanken om att de anställda ska få ett mejl när det finns ett nytt lönebesked som en idé här i forumet. Jag ser även att andra användare som önskar samma funktion kommenterar och röstar på tråden så att alla tankar samlas på ett och samma ställe.

Tack för att ni tar er tid att skriva i vårt forum!

/Fanny
Foto på Monika

Monika

• 152 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Mitt lönebesked - Visma Lön 300/600.

Avseende mitt lönebesked, för dem som inte vill ha det till sin app utan hämta via internet måste får en avisering via mail att det har kommit!!??
Foto på aikputte

aikputte

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Mitt lönebesked E-post.

Jag har Mitt lönebesked via Visma och får en notis i appen när det finns ett lönebesked att läsa.
Men kan man inte få ett e-mail också om att man kan gå in och läsa?

Jag har min e-post inlagd i systemet men jag får ingen e-post.
Foto på Jessica

Jessica

• 112 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Mitt Lönebesked avisering.

Hej
Kan jag från Visma 600 tala om för personalen att de har fått upp ett nytt lönebesked i Mitt Lönebesked?
Eller hur kan man enklast meddela personalen om att de har fått ett nytt besked i Mitt Lönebesked?

Hälsningar
Jessica
Foto på Lena

Lena

• 274 poäng 250 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Påminnelse via e-post för nytt lönebesked - Mitt lönebesked.

Jag har fått frågan från mina anställda om man inte kan få ett mail som påminnelse om att nytt lönebesked lagts in. Är det en förbättring som kan komma från Visma?

Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Går det att lägga in "gamla" lönespecifikationer i Mitt Lönebesked? - Lön.
Foto på GreenMoose

GreenMoose

• 536 poäng 500 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Meddelande om nytt lönebesked via email.

This reply was created from a merged topic originally titled
Meddelande om nytt lönebesked via email.

Relaterat till https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/8cmu196y8i7u4 samt https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/g3j60p6p6btmk

Eftersom jag inte själv kan få välja att få mitt lönebesked per email
(av någon outgrundlig anledning)
även om ekonomiavdelningen valt att det skall visas i "mitt lönebesked"  skulle jag i alla fall uppskatta ett email när det finns tillgängligt hämta, detta utan att behöva installera visma spc på mobilen enbart för detta syfte (pga batteritid).

Note: This topic was created from a reply on the Meddelande om nytt lönebesked via Mitt lönebesked? topic.