Programmet segar ofta - Byråstöd

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 6 månader sedan
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Nu segar programmen något oerhört för att eran server inte svarar, kan ni inte koppla bort oss när ni har körningar?
Foto på Katarina B Elf

Katarina B Elf

  • 824 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 8 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på Linnea Norden

Linnea Norden, Moderator

  • 5,442 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Katarina B Elf!

Om det är kopplingen mot internettjänster du menar när du skriver när vi gör körningar, så är detta inget som går att ta bort ibland och ha ibland. Återkom annars med utförligare beskrivning av vad du menar du vill ta bort och vad det är för körning vi gör? 

//Linnea
Foto på Katarina B Elf

Katarina B Elf

  • 824 poäng 500 badge 2x thumb

Ja det är det jag menar, nu är det dags igen idag satte det igång och sega för er server inte svarar, detta är oerhört irriterande. Just nu har jag blivit av med en kvart av mitt liv pga detta stopp.

Jag har varit kund hos er i 25 år och nu börjar det strular för mycket med alla era uppkopplingar driftsstopp. Man bör ju kunna ställa krav på er som programleverantör. Utveckling ska vara till det bättre inte till det sämre för de som använder programmet.

De sista åren har det varit en massa strul med era program som gör att jag får mindre debiterbar tid på mina kunder. Detta är oerhört irriterande. Och jag börjar känna mej mindre motiverad att använda era program.

Man sitter och jobbar sedan får man era felmedelanden och allt stoppar upp, just nu liknar jag detta vid skatteverkets stopp stup i kvarten "var god försök senare".

Det ska inte behöva vara sådana stopp med jämna mellanrum.

Foto på Katarina B Elf

Katarina B Elf

  • 824 poäng 500 badge 2x thumb

Då var det dags igen "Tillfälligt fel! Kontakten med Visma internettjänst är bruten....."

Tröttsamt!

Foto på Katarina B Elf

Katarina B Elf

  • 824 poäng 500 badge 2x thumb
Nu är det dags igen, segar och segar, servern svarar inte och på onsdag ska momsen vara inne. Kan ni inte skapa ett program som fungerar.
Har nu mixtrat i en kvart , startat om datorn försökt igen, startat om server, osv
Det borde absolut finnas ett "offlineläge" i programmen som man kan välja att ha som standard. Om jag har byråstöd, adm, skatt, bokslut och kanske anläggningsregister igång så får jag vänta på det mesta om det är strul med internet. Även fast jag bara jobbar i mitt lokala nät. Otroligt irriterande och helt obegripligt varför. Och har du inte loggat in på Visma så frågar den hela tiden efter inlogg, vilket även det är otroligt irriterande..... 
Foto på Katarina B Elf

Katarina B Elf

  • 824 poäng 500 badge 2x thumb
Idag trögar era program så infernaliskt är fruktansvärts frustrerande, "tillfälligt fel! kontakten med Vismas internettjänst....."
Ni måste kunna göra något åt detta, jag hinner en bråkdel av det jag skulle kunna göra idag, lägre debiteringsgrad för mej!!!!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.