Numerering av kundfakturor i utkast - eEkonomi

• 4
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 veckor sedan
  • (Redigerad)
Har ett par kunder som använder sig av utkastet när dom skriver kundfakturor, eftersom kunderna är återkommande & han vill samlingsfakturera.
han har väldigt väldigt svårt att leta upp det utkast han behöver då det inte finns nån form av numerering eller textfält som man kan härleda sig av under utkastet. 
Meningslöst att ha en funktion att massbehandla dom när man inte vet vad som finna "bakom". Detta tycker vi borde prioriteras att lösa
Foto på Cia

Cia

• 636 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 4
Foto på Theodor Ahlström

Theodor Ahlström, Moderator

• 4,964 poäng 4k badge 2x thumb
Hej Cia, 

Gällande utkastet, är det så att dina kunder skapar flera kundfakturor som utkast för att sedan sammanställa och skapa en samlingsfaktura? Jag tänker att man får kolla på kolumnen kundnamn för att se alla utkast som har skapats på vilken kund.

Du får gärna utveckla hur du hade velat ha det istället, om du tänker dig någon filtrerings-funktion eller liknande? Återkoppla gärna om hur du hade tänkt dig en utvecklad förbättring av sidan för utkast så kollar vi vidare på det. Om andra användare har synpunkter eller håller med så får ni gärna kommentera eller rösta på inlägget. 

Ha det fint!
/Theodor
Foto på Cia

Cia

Hej !
Om vi tar en kund som exempel så sköter han tex snöröjning. Detta kan ju ske många ggr under 1 månads period & till flertalet olika kunder, upp emot 20 olika i hans fall. Ibland samma kund men med många olika referenser. I detta fall vet han ju inte vilken ref. Som finns på vilken faktura utan får leta igenom Alla för att kunna veta vilken han skall fylla på
Han öppnar en faktura & skriver in tex 180101. Dna efter är det 4 nya timmar. 180201 osv tom 180131.
Förstår du min poäng ?

Med vänlig hälsning, Cecilia
Foto på Theodor Ahlström

Theodor Ahlström, Moderator

• 4,964 poäng 4k badge 2x thumb
Hej igen Cecilia, 

Jag tror att jag förstår hur du menar. Att kunden i detta fallet i listan för utkast skulle vilja se en kolumn för referens för att veta exakt vilket faktura det är som ska fyllas på med det nya arbetet? För som det är nu så ser man dels namnet på kunden som utkastet är gjort på och även om man har valt upp ett projekt på fakturan. Om jag förstår dig rätt så är det just en kolumn till för referensen som du önskar få dit i listan för alla utkast? 

Återkoppla gärna om det var så du menade det eller om det är på något annat sätt som du hade tänkt dig. Om det är fler användare som önskar samma funktion så får ni gärna rösta eller kommentera tråden. Jag kommer att ta önskemålet vidare till vår utvecklingsavdelning och tackar för att du tog dig tid att skriva på forumet.

/Theodor 
Foto på Cia

Cia

Ja precis så jag menar :-) 
Foto på Hampus93

Hampus93

• 204 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Få med "Vår referens" på fakturor i översiktsbilden under fliken "kundfakturor".

Hade vart skönt att när jag går in på fliken kundfakturor där jag ser en sammanställning av alla fakuror, kunna få med "vår referens" så jag enkelt kan se vilka projekt mm jag har fakturerat. 
Lite enklare om man tros ha missat något kunna se där i översikten utan att behöva gå in på varje faktura.  :) 
Foto på Stefan Tell

Stefan Tell

• 176 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Fakturalistan, möjlighet till "Utökad detaljnivå"/"Extended View" - eEkonomi.

Jag har vissa kunder jag jobbar mycket för och har därför också fler än en faktura per kund "aktiv" i taget för det mesta.

När jag behöver kolla av något i en viss faktura hjälper listan med fakturor mig inte mycket då jag bara ser den grundläggande informationen, t ex fakturanummer, total, datum etc.

Det hade varit smidigt om man kunde ha en slags "Extended View" eller då kanske "Utökad detaljnivå" när man tittar på listan över skickade fakturor. I den kunde standardraden följas av en rad med kanske de två första raderna på fakturan, eller någon fritext, så man lätt kan skilja faktura 163 från 164 och 165 som kanske har liknande belopp och skickats samma datum.

Vore inte det en bra idé?