Skicka lönespecifikationer - nya personuppgiftslagen - Lön 100/300/600

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Undrar vad ni har för lösning på hantering av lönespecifikation via e-post, då detta ev kommer att bli olagligt iom den nya lagen.
Foto på Saku

Saku

• 1,130 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Laila

Laila

• 13,316 poäng 10k badge 2x thumb
Är också intresserad av detta!
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,066 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Vi jobbar såklart på bred front för att möta de nya lagkraven. Min kollega Chris (genom Björn) berättar mer i den här tråden: I maj 2018 träder EU:s nya dataskyddsförordning, GDPR, i kraft.
Just gällande e-post lovar jag att återkomma när jag vet mer, men rekommenderar Mitt Lönebesked och appen Min Lön för att slippa skicka lönebeskeden via mejl.
Läs mer om Min Lön här: https://vismaspcs.se/produkter/fler-produkter/appar/visma-min-lon

/Anna
(Redigerad)
Foto på ChaBet

ChaBet

• 406 poäng 250 badge 2x thumb
Mitt Lönebesked saknar behövlig information, så som arbetstidsförkortning!
Foto på Anna Svensson

Hej!

Det stämmer att arbetstidsförkortningen inte syns i appen Min Lön - detta har jag tagit vidare.
Däremot kan den anställde se sina avsatta timmar via lönebeskedet som de når på vismaspcs.se.

/Anna
Foto på Annelie Johansson

Annelie Johansson

• 122 poäng 100 badge 2x thumb

Har Ni något tips på hur vi hanterar dem som inte har någon smartphone d v s inte kan ladda ner någon App men ändå använder sig av mail för att ta emot lönespecifikation?

Foto på Annelie Johansson

Annelie Johansson

• 122 poäng 100 badge 2x thumb

Hej, igen!

Glömde en fråga, det är flera som vill skriva ut sina lönespecifikationer hur fungerar det via Mitt Lönebesked?

Foto på Christel

Christel

• 6,204 poäng 5k badge 2x thumb
Har också fått denna fråga om utskriftsmöjlighet.
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 9,934 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Christel och Annelie,

Om man använder sig utav Mitt lönebesked och vill skriva ut sitt lönebesked går det alldeles utmärkt.

Som användare av tjänsten så kan man då logga in på vismaspcs.se  och gå till tjänsten Mitt lönebesked. 
Väl där har du en utskriftssymbol uppe till höger.

:

/Cecilia
Foto på Christel

Christel

• 6,204 poäng 5k badge 2x thumb
Tack för info. Är inte helt lätt att hjälpa sina kunder i ett system som man själv inte kan se.. Hade önskat en "demoinloggning" för oss löneadministratörer som själva inte har lön.
Foto på Anna Svensson

Hej!Vill uppdatera tråden med att appen Min Lön nu visar arbetstidsförkortning och förskottssemester.