Kan inte söka på OCR - eEkonomi

  • 3
  • Problem
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Sedan er senaste uppdatering så fungerar inte banksamarbetet som tidigare.

Förr kunde jag välja en kontohändelse och klicka på matcha och sedan söka på OCR numret för att välja aktuell kund som betalat in, men nu fungerar inte detta längre.
Utan nu måste jag gå in manuellt på banken och leta upp aktuell kunds namn sedan tillbaks till eekonomi för att leta upp aktuellt faktura nr.
Det går alltså bara att söka på faktura nummer och inte på OCR nr som fungerade tidigare.

Gör jätte gärna uppdatering men snälla gör detta då till det bättre och gör det inte värre för era beta testare som ändå betalar.

Så som det är idag så innebär det ca 10 timmars extra arbete för mig per månad.
Foto på Jonny V

Jonny V

  • 4,548 poäng 4k badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

  • 3
Foto på Annie Sten

Annie Sten, Knowledgeteam eAccounting

  • 7,230 poäng 5k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!

Idag har vi släppt en ny version av Visma eEkonomi. Bland annat har vi nu utökat möjligheten att söka på OCR-nummer när ni matcha emot kund- och leverantörsfakturor. 

Ha en fin tisdag :)

/Annie