Nyheter i eEkonomi-familjen 7 mars!

• 5
  • Tillkännagivande
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Åh härliga onsdag! Idag har jag riktigt fina nyheter att dela med mig av!

Löneart för sjuklön
Lönearten ska användas för att betala ut sjuklön för dag 2-14. 
Sjuklönen bokförs på konto 7281 för tjänstemän och 7081 arbetare. Vill du ändra bokföringskonto gör du det under Inställningar - Företagsinställningar - Löneuppgifter.

När du använder lönearten sjuklön så kommer beloppet som du fyller i på lönearten + arbetsgivaravgift att fyllas i automatiskt i ruta 99 på arbetsgivardeklarationen. 

Flexiblare artikelkontering
I och med denna ändringen så kan du fakturera t.ex ränta och presentkort, något som jag vet att många av er har efterfrågat och längtat!
När du skapar en ny artikelkontering så kan du nu välja att artikelkonteringen inte ska påverka momsredovisningen.

Ska du t.ex fakturera ränta så kan du skapa en ny artikelkontering under Inställningar - Artikelkontering, Ny artikelkontering och välja upp konto 8310 - Ränteintäkter från omsättningstillgångar under Redovisas ej på momsrapporten.

Ska du sälja presentkort kan du läsa vidare i Supporten tipsar: Sälj presentkort i eEkonomi.
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

• 19,718 poäng 10k badge 2x thumb
  • Happy

Publicerades för 2 år sedan

• 5

Det finns inga svar.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.