Nytt pensionsavtal GTP

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 månad sedan
  • Inte planerade
Har en lönekund som är ansluten till KFO. From årsskiftet förändras en del av deras pensionsavtal. Tidigare har alla yngre (födda 1981 eller senare) rapporterats till Collectum och man har inte skilt på arbetare och tjänstemän. From 2019-01-01 ska man skilja dem åt och arbetare födda 1981 o senare ska rapporteras till ett nytt avtal som administreras av Pensionsvalet, kallat GTP, samt nyanställda arbetare. Så jag behöver kunna göra två filer. En som tidigare, att skicka till Collectum, men den ska då bara innehålla tjänstemän. Det bör ju inte vara så svårt, kan ju ta bort dem som inte ska vara med.
Men hur skapar jag en fil för att skicka till Pensionsavtalet för bara arbetare??
Foto på Christel

Christel

• 6,112 poäng 5k badge 2x thumb

Publicerades för 6 månader sedan

• 2
Foto på Theodor Ahlström

Theodor Ahlström, Moderator

• 4,976 poäng 4k badge 2x thumb
Hej Christel,

Tack för att du skriver i forumet. Funktionen som du beskriver är inget som vi har stöd för i dagsläget. Jag kommer ta önskemålet vidare till utvecklingsavdelningen för att se om det kan implementeras i framtiden. Andra användare får gärna rösta eller kommentera i tråden gällande önskemålet. Vi återkommer i tråden om det blir några förändringar gällande funktionen i framtiden. 

/Theodor
Foto på Maria

Maria

• 90 poäng 75 badge 2x thumb
Det vore ju alldeles förträffligt om ni kunde ta tag i detta, ser att det redan för 6 år sedan efterfrågades och nu i och med det nya avtalet så kommer det att bli avsevärt fler som vill ha möjligheten att rapportera till pensionsvalet via fil.
Foto på Petra A

Petra A

• 180 poäng 100 badge 2x thumb
Det vore bra om ni implementerade Pensionsvalet också. Vi har inga kvar i Collectum utan enbart Pensionsvalet och Folksam. Alla timvikarier inom skola/förskola räknas som arbetare och måste i dagsläget rapporteras manuellt till Pensionsvalet.