OCR med i mailet på AutoInvoice - Visma Administration

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej!

Vi skickar månadsfakturor till massa kunder via autoinvoice via epost.
Problemet är att många aldrig öppnar pdf fakturan utan läser bara i mailet.
Och sedan vi infört ocr så ställer det till en del.

Så min önskan vore att få med OCR nummer i mailet precis som fakturanummer och summa.

Detta skulle minska väldigt mycket samtal för oss.
Foto på alavik

alavik

• 90 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 2
Foto på Emanuel Turesson

Emanuel Turesson, Fd Produktansvarig - Visma AutoInvoice, AutoCollect

• 1,474 poäng 1k badge 2x thumb
Hej,

Jag har tagit vidare dina synpunkter och önskemål för att se vad och hur vi kan göra för att få med OCR-nr samt tydliggöra att mailet innehåller en bifogad faktura.

Mvh
Emanuel.T
Foto på Emanuel Turesson

Hej,

Jag har nu fått svar angående möjligheterna att göra förändringar i maillayouten, dock krävs det att varje mottagare manuellt blir upplagd som en specifik PDF-mottagare i AutoInvoice nätverk 
vilket gör att det inte blir en hållbar lösning.

Det har även diskuterats möjligheten att själv sätta ämnesraden, men det har hittills inte funnits tillräcklig efterfrågan och underlag för att detta ska genomföras.

Är det fler på forumet som har detta önskemålet får ni gärna rösta och kommentera i tråden.

Mvh
Emanuel.T
(Redigerad)
Foto på alavik

alavik

• 90 poäng 75 badge 2x thumb
Det finns inga möjligheter att ta med ocr om det finns? det borde ju vara uppskattat av alla som använder sig av ocr.
Foto på Emanuel Turesson

Håller med att det absolut skulle vara bra och uppskattat men i dagsläget är det tyvärr inte möjligt.

Det ligger som en utvecklingspunkt så jag hoppas detta är något vi kommer kunna införa framöver.

Mvh
Emanuel.T
Foto på Irre

Irre

• 988 poäng 500 badge 2x thumb
Detta gäller även RUTavdraget. I mailet står den faktiska kostnaden och många betalar denna summa. De måste öppna filen för att se RUTavdraget och summan de ska betala.
Var gärna tydligare med att det följer med en fil där den faktiska fakturan finns.
Foto på Emanuel Turesson

Hej,

Förstår att detta problemet kan uppstå vid rot- och rutavdrag. I dagsläget innehåller maillayouten texten:  
Ny Faktura
Nedanstående utställare har skickat en faktura till er som finns bifogad som en PDF-fil.

Jag tar med mig detta i ärendet för att se om vi kan göra ytterligare insatser för att tydliggöra innehållet.

Mvh
Emanuel.T
Foto på Irre

Irre

• 988 poäng 500 badge 2x thumb
Jag tackar på förhand då!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.