Olika kontonamn i kontoplan och projektresultat - Administration

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När jag skriver ut projektresultat är en del kontonamn annorlunda än i kontoplanen. Hur ändrar jag det? Projekten har endast funnits detta år så det borde inte vara något gammalt namn.
Foto på Lotta

Lotta

• 90 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Manager Team Onboarding

• 9,914 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Lotta,

Vilken period skriver du ut rapporten för, är det bara för det aktuella räkenskapsåret, eller sträcker den sig ytterligare bakåt i tiden? Har du bytt namn på kontona under Bokföring-Kontoplan? 

Tack för din fråga.

/Victor
Foto på Lotta

Lotta

Hej,
Det är endast över detta år och jag har inte bytt namn på konton under detta år.
Jag vill ha samma namn på projektutskriften som i kontoplanen.
Foto på Kalle Lindblad

Kalle Lindblad, Moderator

• 5,312 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Märkligt håller jag med om. När jag testar att i innevarande år ändra på en kontobenämning slår det direkt igenom på rapporten Projektresultat. En sak som slog mig var nedan information, (förutsatt att ni bytt kontoplan när ni skapade det nya året: Skulle i så fall kunna ha med det att göra.

Kommer du ändå inte till en lösning får du gärna kontakta oss på telefon, du når oss på 0470-706200. Vi har då möjlighet att kika närmare på ärendet.

Tack för ditt inlägg
Foto på Lotta

Lotta

Hej, tack för svar. Kontoplanen är inte bytt på fler år vad jag vet. Ska kolla närmare!
Foto på Rolf Alm

Rolf Alm

• 606 poäng 500 badge 2x thumb
Hej. Kan jag byta kontonamn på konto 2126 som användes automatiskt,  när jag fixade årets resultat bokning i Deklarations modulen.Kontonamnet är "Periodiseringsfond vid  det 2006 taxering"  istället för 2016.
 Bokningen sker ju automatiskt och jag har låst dekalarationen. Ser lite udda ut på Balansräkningen. 
Hälsningar Agneta
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Content Producer - Administrationsfamiljen

• 30,906 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!
Jag flyttar din fråga eftersom den gäller eEkonomi och tråden du skrev i här gäller Administrationsprogrammet.
/Mita

Du hittar den nya konversationen här: Byta namn på konto som används automatiskt - eEkonomi

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.