Olika utskriftsmallar per kund/artikel i Administration

  • 35
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej, jag skulle vilja ha en funktion så att jag kan välja utskriftsmall individuellt för t.ex. varje artikel (artikeletikett) eller varje kund (fakturamall) och även antalet kopior på t.ex fakturor.
Foto på nallen

nallen

  • 400 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 7 år sedan

  • 35
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

  • 46,970 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej på er,

Stort tack för all input! Det är mycket intressant att läsa beskrivningarna från er arbetssituation och vilka förväntningar ni skulle ha på en utökad funktion.

Det jag kan konstatera så här långt är följande:

*Välja mall per kund
**Välja mall per utskriftsval (dvs om man skriver ut på skrivare, PDF osv..)
En bra första nivå för att uppnå båda dessa är om du på kunden kan ange vilken mall som ska användas per dokumenttyp, tex på fliken 4. Utskriftsval. Om du på kunden väljer utskriftsvalet E-post för Kundfakturor kan du då välja den mall som bäst passar för detta. Skulle du på fakturan sedan bestämma dig för att skriva ut den på skrivaren istället får du välja en annan mall tillfälligt.

*Välja mall beroende på husarbete eller ej
Det här vet jag inte riktigt hur vi skulle lösa. I samtal med användare har jag fått förslaget att husfaktura ska vara en egen mall helt och hållet, som plockas om man kryssar i Innehåller husarbete på fakturan. Det skulle dock innebära en hel del arbete i programmet och gynnar inte lika många. En tillräcklig förändring är kanske att på kunden välja vilken mall som ska föreslås när en faktura skapas för den kunden, som i förslaget ovan. Är det korrekt att anta att det skulle fungera i de flesta fall för de som fakturerar husarbete?

*Välja mall per artikel
Om jag ska prioritera bland förslagen hamnar denna inte lika långt upp i min bedömning. Vi bör fokusera på kundsidan först och se om konceptet håller där innan vi arbetar vidare med etiketter och t.ex. beställningsdokument till leverantörer.

Så - vad är då status?
Jo, parallellt med att vi arbetar med de prioriterade förändringarna till nästa version (t.ex. nya vägledningen för rättelser av bokföringsposter) så håller vi på och kikar på de tekniska bitarna kring mallarna. Tiden räcker dock inte till för att sy ihop det arbete som behövs för att utveckla funktionen i sig men förhoppningsvis har vi förberett så pass mycket nu att vi kan prioritera detta till nästa år. Jag vill poängtera att detta är ett av flera "större" önskemål som ligger högt på önskelistan just nu så jag vill inte ge några garantier på en tidplan. Mycket kan hinna hända på vägen men jag vill att ni ska veta att vi diskuterar den här funktionen och har med det i planen.