Skriva ut betalningspåminnelser - Förening/Administration

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Nu behöver jag hjälp! Jag skrev för en månad sedan en faktura som jag skickade ut och nu har kunden inte betalat och när jag går in på föreningsinställningar och märker att jag inte har kryssat för rutan för påminnelser. Hur gör jag nu? Ska jag skapa en kreditfaktura och sedan skriva en ny? Fakturan skickades i mitten av mars och nu är läget för att skriva en påminnelse..
Foto på Sussi H

Sussi H

  • 134 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,718 poäng 10k badge 2x thumb
Hejsan! 

Om fakturan inte är journalförd kan du ta bort bocken att fakturan är utskriven. Du kan sen gå in på flik 2 Medlems-/kunduppgifter och bocka i Betalningspåminnelse. Är fakturan däremot journalförd går det inte att göra denna ändring och du får antingen kreditera fakturan eller kontakta kunden att fakturan ännu inte har blivit betald. 
Foto på Sussi H

Sussi H

  • 134 poäng 100 badge 2x thumb
Den var journalförd. Typiskt. Jag får ringa och påminna.

Tack för ditt svar!

Mvh

Sussi H