Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Budget som ska redovisa bara vissa fakturor

Om det finns en budget som ska redovisa bara vissa fakturor, hur får jag lättast fram den? Med resultatenheter?

Vi får bidrag som ska fördelas på olika kostnader. Kostnaderna bokförs på olika konton, men hur kan jag sedan lättast få fram var vi lagt kostnaderna?

Tex vi får 10 000SEK som ska gå till läromedel och upprustning av lokal. När vi köpt in och fakturorna lagts på sina resp konton i bokföringen. Hur tar jag lättast fram en rapport på kostnaderna som handlats på just det bidraget? Ska jag bokföra dom med resultatenhet, eller har ni andra tips?

Jag vill alltså kunna få fram en lista på vad som handlats för de 10 000SEK. Förstår ni hur jag menar?

6 SVAR 6
Roffakab
CHAMPION

Hej

Om du vill ha särredovisning på varje separat bidrag tror jag funktionen "Projekt" är mer användbar.

Lägg då upp ett Projekt per bidrag.

MVH
Rolf
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Tack för snabbt svar! Hur-/och när lägger jag upp ett projekt? Kan jag lägga in olika projekt redan nu, och sedan koppla samman respektive faktura på projektet? Hur får jag sedan fram kostnaderna på projekten, via huvudbok?

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning

Christine

Roffakab
CHAMPION

Hej

Under fliken Bokföring/Projekt (eEkonomi) lägger du upp dina nya projekt så att de finns tillgängliga när du ska bokföra kostnadsfakturan.

I Utskrifter finns en rapport "Resultaträkning med Projektredovisning"

MVH
Rolf
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vi har Visma Administration 200, vet du om funktionen finns även där?

Hälsningar Christine

Roffakab
CHAMPION

Hej

Tror inte det. I Administration 200 finns Resultatenhet-funktionen.

Ledsen att mitt råd inte fungerade.

MVH
Rolf
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack ändå! Jag kör på resultatenhet.

MVH

Christine