Om man inte står på rätt flik från början kan man plötsligt få OCR på en EJ OCR leverantör version 2017.1 - Administration

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Om man inte står på rätt flik från början kan man plötsligt få OCR på en EJ OCR leverantör.
Har inte hittat det konkreta felet än men tror det handlar om att man inte står i rätt flik när man väljer skapa ny Lev Fkt.
Då får man plötsligt fylla i OCR trotts att Lev är inställd på Ej OCR.
Foto på DMD-Consulting

DMD-Consulting

  • 2,498 poäng 2k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 1
Foto på Skebobruk

Skebobruk

  • 4,176 poäng 4k badge 2x thumb
Är det i nya versionen för jag har aldrig märkt det. Har inte installareta den nya då mitt backup-system inte funkar hos min cloudleverantör.
Foto på DMD-Consulting

DMD-Consulting

  • 2,498 poäng 2k badge 2x thumb
Jepp. Senaste versionen med SQL!
Foto på LW

LW

  • 20,794 poäng 20k badge 2x thumb

Hade jag vetat om allt krångel som skulle komma, hade jag aldrig installerat nya versionen förrän det hade blivit mer stabilt...

//L

Foto på DMD-Consulting

DMD-Consulting

  • 2,498 poäng 2k badge 2x thumb
Nja!

Om vi inte installerar den kommer VISMA aldrig få några bugguppdateringar och då blir det inte bättre precis utan vi måste väl alla hjälpas åt att se till så programmet blir så bra som möjligt.

Jag skulle visserligen aldrig installera en ny huvudversion hos mina kunder då dem inte ska få lida av buggarna men själv installerar jag alltid den senaste och när den blir stabil nog så rullar jag ut den till kunderna.

Denna uppdateringen till SQL kommer ge oss och kunderna enormt mycket mer möjligheter i framtiden framförallt med sökning och urval och samtidigt jobba i samma modul och jag ser fram emot vad som komma skall och hoppas bara att vi kan ta oss ur bugg fasen snabbast möjligt så VISMA kan fokusera på nyheter istället.

Jag jobbar i alla moduler dagligen nu bara för att hitta buggar så vi kan få bort dem snarast möjligt!
Foto på LW

LW

  • 20,794 poäng 20k badge 2x thumb
Ja, just det... vi går igenom programmet gratis i stället för att programmet gåtts igenom före släpp.
Foto på DMD-Consulting

DMD-Consulting

  • 2,498 poäng 2k badge 2x thumb
:)
Mig vetligen har det funnits en Beta man har kunnat testa men antar att intresset har varit bristfälligt tyvärr då vi nu ser resultat av den Betan...
Foto på Skebobruk

Skebobruk

  • 4,176 poäng 4k badge 2x thumb

Förstår att man måste testa men om inte min leverantör kan göra säkerhetskopior som de gjort i alla år är det en stor bugg i systemet. Jag hoppas verkligen att de löser det för annars faller hela mitt sätt att jobba på som jag gjort i många många år.

Jag är absolut för att man förändrar men mindre kul när vissa saker blir till det sämre.


Foto på DMD-Consulting

DMD-Consulting

  • 2,498 poäng 2k badge 2x thumb
OK?

Tråkigt att dina backuper strular och jag hoppas det löser sig.
Jag kör backup varje natt på hela mappstrukturen utan problem samt backup på mina egen manuella backuper jag kör varje gång innan momsrapport i programmet.
Jag kör AutoStore lösningen från VISMA och den har inte klagat än så länge sedan uppdateringen i alla fall men såg i din tidigare tråd att du hade en annan lösning som krävde login med mera och vi få hoppas det löser sig snarast för dig...
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,182 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!
Vill börja med att tacka DMD-Consulting för er support.  Vi har såklart kört tester genom hela programmet och alla programdelar, det som kan vara svårt att hitta är just alla olika arbetssätt som du kan ha i Administration. Bara det är ju en enorm frihet att kunna jobba på väldigt många olika sätt. Vi tar alla synpunkter på fullaste allvar och kommer såklart att rätta upp alla fel som uppstått. 
Ett databas byte innebär en väldigt stor förändring men skapar så många möjligheter. Detta möjliggör nu för fler och bättre funktionaliteter där vi tar del av era önskemål och synpunkter. 
Foto på Christer Ekman

Christer Ekman

  • 2,278 poäng 2k badge 2x thumb
Visst är det en del småfel i nya versionen men jag tycker ändå det är imponerande bra gjort av Visma att få en så pass komplex konvertering att fungera så pass bra!
Det kommer att ge bättre möjligheter framöver men redan nu har det hjälpt några kunder att få en rejäl förbättring.
Foto på henrik108

henrik108

  • 312 poäng 250 badge 2x thumb
Nyfiken på om programmet upplevs snabbare med nya databasen.

När vi ska göra avtalsfakturering så kan det ta upp emot 1 timma att skapa alla fakturor (ca 400st)
Tycker även att det gått långsamt i allmänhet.

Några intryck av detta?
Foto på LW

LW

  • 20,794 poäng 20k badge 2x thumb
Vad jag hörde av en av Vismas samarbetspartners så går det snabbare efter ett tag.
Foto på DMD-Consulting

DMD-Consulting

  • 2,498 poäng 2k badge 2x thumb
Generellt är det lite snabbare men tyvärr har jag en massa Whitescreens då och då som är irriterande. Det kan ta upp till minuten innan programmet svara igen men det försvinner förhoppningsvis i kommande versioner...
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,182 poäng 5k badge 2x thumb
Hej.
Tack för era synpunkter och upplysningar i den nya versionen. Vi kommer att försöka återskapa dom problem ni beskriver så vi också kan göra en åtgärd. Har ni fler funderingar får ni gärna skapa nya trådar, det blir lättare att följa för andra.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.