Omföring av 2012, 2018 & 2019! Gör man det som 1:a verifikat på det nya året?

• 0
  • 4
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Omföring av underkonton till 2010!
Foto på CS

CS

• 100 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 0
  • 4
Foto på dactus

dactus

• 2,184 poäng 2k badge 2x thumb

Lämpligt är att justera dessa konton och föra över dem till Konto 2010, Eget kapital

Du kan göra det som första verifikation på nytt år

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Omboking av konto 2012 Avräkning av skatter.

Hej!

När årets resultat är bokat och stängt, ska inte då konto 2012 bokas om till något annat konto?
Jag har betalt F-skatt månadsvis under året med vid periodens slut nästföljande år (-15) ligger 2014 års belopp kvar och akkumeleras med -15. Alltså har jag kvar 2014 års skattesaldo in på 2015 på konto 2012.
När och hur ska man boka detta? Är 2014 klart, måste det väl bort på något sätt? Annars ökar ju saldot för varje månad och år...?
Foto på ingmari

ingmari

• 536 poäng 500 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Upplägg av ny artikel - eEkonomi.

Tänkte  lägga upp ett antal  lika artiklar med olika benämning och tänkte så klart att det måste kunna gå att kopiera en befintlig o sen göra en smärre ändring. Nä då finns inte kopiera funktionen, att artikelnr  enligt Visma måste vara unik behöver väl inte hindra att man ska kunna kopiera en befintlig !  Kopiera, döpa till nytt art nr o benämning. Åtgärd  önskas.
Foto på Silvia

Silvia

• 122 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Betalning av skatt... Vad sker sedan? - eEkonomi.

Hej,

har enskild firma och när jag betalar in F-skatten så använder jag kassa och bankhändelser / övrigt uttag / Betalning av F-skatt. Här är inga problem. Ser dock att kontot 2012 bara ökar. Måste jag kontera detta vidare på något sätt. Tex varje månad när man drar skatt från skattekontot eller när man får slutbesked från deklarationen?

Hur görs detta? Hur går man vidare från att ha använt sig av betalning av F-skatt. Allt hamnar ju på ett avräkningskonto?

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.