Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Omräkning av skulder till dagskurs

När jag ska skriva ut leverantörsskulder och kryssar i "Omräkning av skulder till dagskurs" så låser programmet sig. Har provat massor med gånger och även testat funktionen i flera bolag. Det går inte.

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Du har kanske inte försett programmet med aktuella uppgifter om valutakurser

Mikael
Davor P1
CHAMPION

Där finns i dagsläget dessvärre inte något sätt att med automatik få in dagskurserna.

Detta är en svaghet som jag hoppas att utvecklarna tittar på till senare uppdateringar.

//Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Enkelt att komplettera med siffror manuellt, Adm 1000 är arbetar ju så

Mkael

Jag registrerar varje utländsk faktura med den aktuella dagsvalutakursen. Vid bokslut skriver jag in bokslutskurserna i programmet och därefter gör jag utskrift för leverantörsskulder och kundfordringar. Programmet har då i alla år tidigare redovisat valutadifferensen i dessa utskrifter. Men nu fungerar det inte när det gäller leverantörsskulderna. För kundfordringarna fungerar det... Något fel i programmet finns där... Jag är ingen nybörjare... Finns här någon som kan få fram en utskrift från adm 1000 med leverantörsskulder med markerat "Omräkning av skulder till dagskurs"???? Visma ger mig ju inget svar... Kanske någon annan...?

Fd medlem
Inte tillämpbar

jag föreslår att vi ny vänder oss till Anna Svensson , eller någon annan hos Visma med en begäran om ett svar på din fråga.

Kan du ge Mr Redovisning ett svar på hans fråga?

Mikael

Jag har manuellt räknat ut det jag behöver. Tack för all den hjälp jag fick från Visma som ALDRIG gavs....