Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Chriskaffe
UTFORSKARE

Hur ofta bör man skriva ut rapporter och liknande på papper? - eEkonomi

Hej!! Varje gång jag bokfört, i princip en ggn/vecka, så skriver jag ut kontoutdrag , RR och BR för att på så vis kunna visa ev. granskare att allt stämmer. Det här blir en massa papper och fyller en sprängfylld pärm på årsbasis. Är detta för mycket? Det går ju åt en massa papper och en hel del dyra färgpatroner till skrivaren! Kan det räcka med utskrifter 1ggn/månad?
7 SVAR 7
Framtidens Redovisning
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Du behöver aldrig nånsin skriva ut någonting. Jag arbetar helt digitalt och har inte ett enda papper. Har ingen skrivare och behöver det inte. Allting sparas i ditt program.

Mvh
Sara Öhman Konsult
Fd medlem
Inte tillämpbar

Varje månadsslut innan jag börjar registrera på ny månad så kör jag en RR och en BR, samt huvudbok för månaden (så har du underlag vad du har gjort under månaden) Och för att slippa massa papper så kan du spara dessa digitalt som Sara säger. /Marie
Fd medlem
Inte tillämpbar

Precis som Marie stämmer vi av kontona på månadsbasis. 

Imponerad av Sara som jobbar helt digitalt. Där finns en klar förbättringspotential hos oss. 

/Joel
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag gör både och, förbättringspotential finns här också!!! Skall  nog börja NU!! 🙂

Tack för alla kommentrer!! När jag tänker efter så behöver man väl knappast ens spara RR/BR digitalt heller för man kan väl när som helst plocka ut rapporter på det på precis på vilket datum som helst!! Kontoutdraget innehåller ju datum med löpande saldo efter trans så det kan man väl skippa oxå? Fast..då har vi ju den gamla bokföringslagen, vad kräver den?? Är det ok med digital efterkontroll i programmet?

Inser att du kanske inte jobbar i Visma eEkonomi? Det gör jag enbart. Dock arbetar jag i det lokalt installerade Visma Bokslut och Skatt. Det man kan göra är att spara ner alla kontoutdrag månad för månad ifrån banken och ladda upp dem i molnet, drop box. Även Skattekontoutdragen är bra att spara. Men BR och RR och Huvudböcker behöver du aldrig spara ner nånstans.

Jodå,jag kör e-ekonomi , hsr gjort ett försök för 2 år sedan att spara ner kontoutdraget men misslyckades, får försöka igen! :-))