Önskar att Intjänade semesterdagar/Förskottssemester visas i appen Min lön.

• 7
  • Idé
  • Uppdaterades för 8 månader sedan
  • Planerade
  • (Redigerad)
Önskar att Intjänade semesterdagar visas i appen Min lön.
Foto på cab

cab

• 190 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 7
Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,782 poäng 5k badge 2x thumb
Hej.

Tack för ditt önskemål.

Att visa intjänade semesterdagar är inget vi har stöd för ens på den vanliga lönespecen i Visma Lön och detta skulle därmed innebära en stor förändring i systemet att införa möjligheten att visa detta. Detta är inget som är aktuellt i dagsläget utan vi fokuserar på andra förbättringsområden som vi anser bringar större kundnytta.
Foto på cab

cab

• 190 poäng 100 badge 2x thumb

Hej Joakim,

Vi använder Visma lön 300, och där visas "Intjänade semesterdagar" i en ruta under "Kvarvarande semesterdagar. Detta val har vi gjort under utskrift i företagsinställningarna - med ett "Detaljerat lönebesked". 

Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,782 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Cab.

Förlåt jag var visst lite väl snabb i mitt svar där. Det stämmer mycket riktigt att man kan se det med hjälp av detaljerat lönebesked idag. I appen har vi valt att enbart visa den viktigaste informationen för att inte överväldiga användaren samt unyttja den begränsade ytan som vi har att tillgå. Skulle det däremot visa sig att det är fler som önskar att kunna se intjänade semesterdagar i appen så är detta något vi kan se över. Jag uppmanar därför andra som delar detta önskemål att gå in och plussa på i den här tråden. 

I dagsläget får man dessvärre logga in på webben och titta på sitt lönebesked där för att se de intjänade semesterdagarna när man är intresserad av detta.
Foto på Annica

Annica

• 270 poäng 250 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Förskottsemester i appen Min lön.

Det är jättetokigt för oss att man inte kan se förskottsemesterdagar i appen Min lön då vi har många unga som är anställda under kort tid och ofta använder förskottsemester. Nu i dessa GDPR-tider vill vi dessutom att de ska använda appen i stället för att få lönebeskeden via mail... Förskottsemesterdagarna finns ju registrerade i Visma lön och kommer inte direkt från Stämpla. Är det något som kommer att kunna lösas?
Foto på Gabriella

Gabriella

• 114 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Anställd ser inte förskottssemeter i "Mitt lönebesked".

Jag har nyligen börjat använda Mitt lönebesked. Gjorde semesterårsavslutet för några dagar sedan. En anställd som har 15 förskottsdagar inlagda kan inte se dem I Mitt lönebesked.
Foto på Inger

Inger

• 800 poäng 500 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Kan inte se semesterdagar i appen Mitt lönebesked.

VI har precis startat upp Visma Min Lön. Några få har anslutit sej och igår skickade jag lönebeskeden. Fick samtal från en ansluten som undrade varför hon inte kunde se sina semesterdagar. De som de tjänar in t o m 20180331. När hon fått lönebesked via mejl kunde hon se dem, men tydligen inte nu. Har själv månadslön och är tjänsteman, så jag kan inte jämföra. Ser mina, men jag har ju semesterkod 20, inte 10.
Foto på Annica

Annica

• 270 poäng 250 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Förskottsemesterdagar i Mitt Lönebesked -Visma Lön 300/600.

Jag önskar att det ska gå att se kvarvarande förskottsemesterdagar i Mitt lönebesked.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 92,144 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Nästa vecka planerar vi släppa en uppdatering av appen Min Lön där du kan se förskottssemester och även saldo för arbetstidsförkortning.
Jag uppdaterar när den uppdaterade appen är på plats.
/Anna
Foto på Carina

Carina

• 306 poäng 250 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Mitt lönebesked - Intjänade semesterdagar.

Vi använder "Mitt lönebesked" men vi kan inte se "Intjänade semesterdagar". Varför? Är det inte utvecklat, är det på gång? Våra anställda önskar får lönebeskeden via post om inte "Mitt lönebesked" blir bättre och visar det som faktiskt står på lönebeskeden i löneprogrammet. Har läst att fler önskar fler funktioner bl a "Intjänade semesterdagar".

Med vänlig hälsning / Carina
Foto på Fanny Örnberg

Fanny Örnberg, Moderator

• 3,864 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Carina,

Precis som du skriver går det inte att se intjänade semesterdagar i appen Min Lön eller på vyn för Mitt Lönebesked i webben. De anställda kan dock se sina intjänade dagar om dem trycker på Skriv ut när dem är inloggade på webben i Mitt Lönebesked. Då krävs det även att man i löneprogrammet under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Utskrifter mm - har markerat Detaljerad under rubriken Lönebesked - Summering lönebesked

Jag slog ihop din tråd med en redan befintlig för att samla alla tankar kring önskemålet på ett och samma ställe. 

/Fanny
Foto på CarroHoffet1

CarroHoffet1

• 62 poäng
Hej!

Jag önskar också att kunna se intjänade semesterdagar. Jag förstår inte varför det ska vara så besvärligt... Hoppas att det kommer inom kort som utlovas ovan.

Ha det gott!
Caroline
Foto på Carro

Carro

• 130 poäng 100 badge 2x thumb
Hej!

Jag fick vetskap om detta bara för några dgr sen o har nu pratat med supporten o fått svar att det inte går att se intjänade semesterdgr i appen vilket jag tkr är jättedåligt. Osmidigt att de anställda har appen, men ändå ska behöva logga in på hemsidan o dessutom trycka på utskrift för att kunna ta ut denna information. Hur kan den inte vara viktig nog!? 

Jag o mina kollegor önskar att detta åtgärdas snarast möjligt.
Mvh Carro
Foto på Inger

Inger

• 800 poäng 500 badge 2x thumb
Håller med till fullo! Nu när vi betalar för tjänsten som känns mer eller mindre tvingande så tycker då jag att åtminstone det SKA synas. Vill de skriva ut är det en annan sak, men semesterdagar är viktiga!

Med vänlig hälsning/Inger