Överföring mellan eEkonomi Tid och eEkonomi Smart

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Inte planerade
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej.
När man använder eEkonomi Tid måste man om jag förstår rätt överföra ett fakturaunderlag till Smart. Hur gör företag som lämnar en offtert/order för att det inte ska bli dubbla underlag?
Foto på Magnus T

Magnus T

• 1,018 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 1
Foto på Fanny Örnberg

Fanny Örnberg, Moderator

• 3,924 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Magnus T, 

Förstår jag dig rätt när jag skriver detta arbetssätt:

1. Du skapar offert och skickar till kund.
2. Kund godkänner offerten.
3. Du utför arbetet och registrerar tiden i eEkonomi Tid.
4. Sedan skickar du över fakturaunderlaget till eEkonomi som då inte kopplas ihop med din redan befintliga offert. Detta gör att du skulle få två fakturaunderlag.

Är det såhär du arbetar i programmet som du inte tycker fungerar för dig? Eller arbetar du på något annat sätt? Om du har ett annat arbetssätt så skriv gärna hur du gör punkt för punkt så vi kan kolla vidare på det.

Ha en fin helg,
Fanny
Foto på Magnus T

Magnus T

Hej igen.
Ska jag tolka uteblivna kommentarer som att programmen helt enkelt inte funkar ihop? När kommer ni isåfall ordna så de gör det? :)
Foto på Magnus T

Magnus T

Hej. Det är så vi arbetar. (och använder projekt)
Med vänlig hälsning
Magnus
Foto på Linnéa Sterner

Linnéa Sterner, Moderator

• 1,078 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Magnus! 

Det stämmer, du kan inte koppla samman eEkonomi Tid med offert/order i eEkonomi Smart.

Däremot behöver du inte skapa faktura för det underlag du skapat via modulerna offert och order. Du kan alltså låta dessa underlag ligga utan att de påverkar din bokföring som en faktura gör. 
Annars har du valet att ta bort din offert när du väl har fått den godkänd från din kund.

Tanken med eEkonomi Tid är att du fakturerar utefter ditt arbete - då kanske det blir dubbelt arbete för er att även skapa en offert innan?

Jag lägger dock ditt inlägg som en idé då det kanske är fler som önskar funktionen!

Trevlig eftermiddag!

/ Linnéa

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.