Utskrift paketartiklar - Administration

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hej! Finns det en rapport som visar en paketartikel detaljerat dvs med antal ingående artiklar och dess pris?  Alltså inte bara totalpriset för hela paketet. Vi vill göra interna offerter där vi ser dessa detaljerade uppgifter men på offerten kan jag bara visa ingående artiklar utan antal och pris och hittar inte någon annan rapport heller.
Foto på Anna-Lena

Anna-Lena

• 530 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Linnea Norden

Linnea Norden, Moderator

• 5,658 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Anna-Lena!

Det finns en rapport att importera som visar antalet av de ingående artiklarna. Den visar inget pris. 

För att läsa in rapporten går du till Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Läs in rapport. Du ska inte ändra sökvägen utan bara trycka OK så kommer det finnas en rapport som heter Struktur för paketartiklar. Välj att importera denna. Avsluta sedan programmet och starta det igen, och då kommer denna utskriften finnas under Utskrifter - Inlästa/Skapade. 

//Linnea
Foto på Anna-Lena

Anna-Lena

• 530 poäng 500 badge 2x thumb
Det rapporten har jag redan men saknar priset per ingående artikel. Har gjort en kopia av rapporten och försöker få in priserna. Har använt %ArtPaket->Summa och då kommer priset per ingående artikel in. Men av någon anledning kommer varje ingående artikel fyra gånger på rad... Summeringen stämmer dock på paketartikeln. Vad är det som är fel?
Foto på Linnea Norden

Linnea Norden, Moderator

• 5,658 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Anna-Lena Joensson!

Jag har testat hos mig och i denna rapport la jag enbart till den formeln på Huvud per Detalj i kolumn F. Jag får inte ut det på fyra rader. Så prova att kopiera rapporten en gång till och lägg bara till detta och se om det blir samma. 

//Linnea