Paketartiklar - Administration

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Arbetar med paketartiklar, på skärmen ser man tydligt hur paketet är uppbyggt.
Skulle underlätta för oss och våra kunder om det var lika tydligt vid utskrifterna.
Foto på Monica

Monica

• 162 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 2
Foto på Karin Andersson

Karin Andersson

• 90 poäng 75 badge 2x thumb
Håller med dig helt och hållit. Jätte svårt att packa som det är idag. Jag har behövt tänka till flera gånger för att kunna packa säkert. Sedan ser det riktigt konstigt ut vid utskrift för kunderna. Jag har varit på Visma för något år sedan om detta. Hoppas att de lyssnar nu när vi är flera!
Foto på Monica

Monica

Precis
Foto på Skebobruk

Skebobruk

• 4,246 poäng 4k badge 2x thumb

Konstigt, vilken version har ni?

Under artiklar/tjänster har jag under fliken 4. Struktur lagt upp de saker som tillhör ett paket. Däremot ser man "bara" totalpriset för alla och inte för varje artikel.

Foto på Skebobruk

Skebobruk

Jag har Admin 2000
Foto på Karin Andersson

Karin Andersson

• 90 poäng 75 badge 2x thumb
Jag har också Admin 2000. Inga problem att man bara ser totalpriset som jag själv satt. Prova att skriva ut strukturartikeln så kommer du att se skillnaden. Inga problem på skärmen.
Foto på Skebobruk

Skebobruk

Var tvungen att göra så för att få bort saker från lagret. Nu är det jätteskönt för att de har slutat med paketen. :)
Foto på Joanna Norlander

Joanna Norlander, Fd Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering

• 3,002 poäng 3k badge 2x thumb
Hej på er,

Om jag förstår er rätt så har ni problem med utskrifterna kring paketartiklar? Är det på interna eller externa utskrifter ni skulle vilja ha en förändring? Vilken information är det ni saknar?
Foto på Monica

Monica

Hej Joanna!
Som jag skrev ser det bra ut på skärmen, men jag skulle vilja ha med en markering ut på följesedeln så att våra kunder kan se vad som ingår i de olika paketartiklarna.
Idag ser man inte skillnad på vad som är paketartikeln och vad som ingår i paketartikeln på utskrifterna.
För min del vill jag att det skall synas på följesedlar och ordrar.
Foto på Josefin Harrysson

Josefin Harrysson, Fd Team Manager - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Tid, Visma Webbfakturering, Visma Compact

• 1,484 poäng 1k badge 2x thumb
Hej, 

I programmet visas beloppet enbart på huvudartikeln vilket kanske ger viss vägledning angående vad som är huvudartikel respektive underartiklar. Jag förstår dock om ytterligare förtydligande på dokumenten vore bra. 

Är det något sånt här ni tänker er på utskrifterna? 

Är det önskvärt att alltid tydliggöra paketartiklar så här (eller liknande) på utskrifterna? Finns det tillfällen då man faktiskt inte vill ha någon markering framför underartiklarna? 

Inom området paketartiklar har vi inga utvecklingsaktiviteter just nu, men vi vill gärna ha era tankar runt detta inför framtiden.
Skulle det underlätta för någon att istället markera huvudartikeln? Det går ju att sätta tex ett S framför benämning eller som nedan fetmarkera....

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.