Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Påminnelse vid orderläggning

Jag skulle vilja kunna lägga upp en påminnelse på kundnivå så att man när man tex ska lägga en order och plockar upp en kund påmins om att denna kund kanske har specifika krav eller behov . Man hänvisas då till att titta efter info på angiven plats. Kan även gälla kreditvillkor, förfallna fakturor mm

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Inne i kundregistret kan du lägga in en kreditgräns på din kund, när du plockar upp denna kund får du en påminnelse om kreditgränsen överskrids.



Du kan även välja att skriva information i rutan Kundanteckningar i kundregistret, då kan du när du skapar en faktura eller order och plockar upp kunden välja att klicka ute till höger för att se dessa anteckningar och kundens totala fordran. Denna ruta måste du dock själv ha som rutin att kika på.

Har varit i kontakt med support och fått beskedet att kreditgränsen måste vara överstigen av kunden INNAN man skriver ny order, i annat fall kommer varningen upp bara vid fakturering. Stämmer det verkligen? Om jag har kreditgräns 1:- på en kund, borde det då inte komma upp en varning vid orderskrivningen om jag lägger in varor vars värde överstiger det??

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Liselott!

Har nu testat detta lite fram och tillbaka och det fungerar enligt följande: Om du i efterhand lägger in en kreditgräns på kunden, och det samtidigt redan finns en fordran, hamnar du i ett läge där den inte varnar förrän du väljer att skapa fakturan. Här kan man tänka sig att varningen borde dyka upp redan vid skapandet utav ordern men så är inte fallet. Är kreditgränsen redan överstigen varnar den direkt  när du plockar upp kunden på ordern, men det kände du säkert till. Har nämnt detta för vår utvecklingsavdelning.

Tack för ditt inlägg