Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Olika påminnelsetexter

Jag har en undran, jag vill gärna kunna välja påminnelsetext beroende på vad påminnelsefakturan avser. Som det är nu går det bara att använda en mall med den text som jag redan skrivit in, i det här fallet påminnelsetext gällande obetald medlemsavgift. Men ibland behöver man påminna om andra obetalda fakturor och då hamnar just påminnelsetexten om medlemsavgiften på den påminnelsefakturan. Jag vill gärna kunna ändra mellan  olika påminnelsemallar. Är detta möjligt? Om inte, går det att ordna?

1 SVAR 1
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hejsan! 

Det finns egentligen två olika alternativ som jag kan se det. Det ena alternativet är att du använder dig av en påminnelsetext som är mer generell som passar alla typer av fakturor. Det andra alternativet är att ha en mall för respektive påminnelsetext. Du får då kopiera mallen du använder idag och lägga in en fast påminnelsetext på varje mall. Innan du skriver ut påminnelserna får du kontrollera så att rätt mall för påminnelserna är vald. 

Vill du ha en mall för respektive påminnelsetext går du in under Arkiv - Inställningar - Föreningsinställningar - Företag - Mallar. Klicka på pilen på raden för Betalningspåminnelse och markera den påminnelsemallen som du brukar använda dig av. Klicka på Kopiera och döp om den nya mallen. I Objektslistan uppe till höger maximerar du Ruta- kravrader och markerar Kravtext. Ändra på raden funktion från Kravtext() till den texten du vill ska skrivas ut på just denna mall. Tänk på att du måste börja din text med " och avsluta med " för att texten ska skrivas ut. Spara sedan mallen och gör samma procedur för nästa mall om du vill har flera olika.