PDF:en syns inte helt när du kopplat den till en händelse - eEkonomi

  • 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej på er!

Vi har just nu ett problem som rör att kopplade PDF:er inte syns helt i Visma eEkonomi. 

Detta innebär i vissa fall att om du går in på ett fakturautkast där du har en kopplad PDF som t.ex. kommer från Autoinvoice så ser du inte hela den kopplade PDF:en. Rutan där själva PDF:en ska synas är vit och du ser bara toppen på PDF:en allra längst ner i rutan för koppla bild. 

Vi jobbar självklart på att lösa det här så fort det bara går.

Vi återkommer här i tråden när vi har mer information!

/Lovisa
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,898 poäng 20k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 2
Foto på cq

cq

  • 1,024 poäng 1k badge 2x thumb
mitt problem är att jag inte inser att man måste byta program för att komma vidare i detta ärende .
men det är jävligt surt att ta tag i 3 mån bokföring och börja om.
Foto på experience

experience

  • 3,226 poäng 3k badge 2x thumb
Hmm.. var är dessa IT-medarbetare när vi behöver dem?! Kunderna ber er sätta tillbaka länken till den PDF-fil vi laddat upp. Vänligen lyssna på era kunder annars tvingas fler se sig om efter konkurrenter som klarar den enkla uppgiften att ta emot PDF-filer, visa dem samt tillåta nedladdning/utskrift på riktigt.
Att skriva ut en bild av en PDF-fil är bara löjligt.

Visma är bäst på IT-kompetensutveckling
Visma Spcs har vunnit stora IT-kompetenspriset 2017. Det är vi så klart mycket glada och stolta över. Juryns motivering till vinsten var att Visma Spcs har visat "ett genuint intresse och ansvarstagande för kompetensfrågor såväl internt som externt".
– Syftet med priset är att utse en arbetsgivare som arbetat strategiskt och engagerat med kompetensutveckling av egen personal och samverkat med utbildningsanordnare/studerande kopplat till IT-relaterade utbildningar för att säkra den framtida kompetensförsörjningen på ett föredömligt sätt, förklarar Diana Unander Nordle, projektledare för forskning och utbildning på IEC.
Därför vann Visma
Enligt juryns motivering har Visma visat ett genuint intresse och ansvarstagande för kompetensfrågorna såväl internt som externt. Med en välgrundad samverkan med utbildningar på alla utbildningsnivåer från gymnasium till universitet.
Externt tar det sig uttryck i ett starkt engagemang i utbildningarna och i att möta och lära känna studenterna både direkt kopplat till studierna och under mer sociala former. Visma har under det gångna året stärkt sin samverkan med gymnasiet.
– Vi är oerhört glada och stolta över att få ha pokalen hos oss. Att jobba aktivt med att stärka IT-kompetensen är viktigare än någonsin och vi kommer definitivt att göra ännu mer framöver, säger Daniel de Sousa, vd för Visma Spcs.

OBS! Inget aprilskämt (publicerades ursprungligen 30/3)

Källa: http://iec2020.se/stora-it-kompetenspriset/
Källa: http://iec2020.se/visma-spcs-ar-bast-pa-it-kompetensutveckling/

Foto på Helen V

Helen V

  • 792 poäng 500 badge 2x thumb
Visma Spcs har visat "ett genuint intresse och ansvarstagande för kompetensfrågor såväl internt som externt".

:)

Det är kanske tur för dem att det inte var kunderna som satt i juryn...
(Redigerad)
Foto på cq

cq

  • 1,024 poäng 1k badge 2x thumb
Ja givet skall man kunna öppna pdf i originalskick, det tror man inte att man skall behöva skriva om
Foto på cq

cq

  • 1,024 poäng 1k badge 2x thumb
lite frågor om hur man avslutar vismaeekonomi
1. Hur går jag tillväga ?
2. kan ni skicka alla bildunderlag till min email ?
3. får man tillbaka det man har betalt eftersom ni inte kan leverera,och man blir borttvingad ?
Foto på cq

cq

  • 1,024 poäng 1k badge 2x thumb
Glömde skriv att , Man är ju tvungen att kunna bokföra och fakturera löpande
man kan ju inte vänta på en funktion som fanns
och se om ni behagar att lägga till den igen, i morgon eller nästa år.
ni skriver att ni jobbar för fullt med att lösa detta . men fan lösningen finns ju redan !!
Foto på Kjell Nygren

Kjell Nygren

  • 336 poäng 250 badge 2x thumb
Fungerar fortfarande inte, dags för er att fixa detta problem. Det går att se en faktura, men den är så liten att den inte går att läsa, det går heller inte att skriva ut fakturan. Sätt fart med att fixa detta!
(Redigerad)
Foto på Kjell Nygren

Kjell Nygren

  • 336 poäng 250 badge 2x thumb
Trycker man på zom + så får man den större och kan se vad det står. Men fortfarande går det inte att skriva ut.
Foto på experience

experience

  • 3,226 poäng 3k badge 2x thumb
Bästa småföretagarvänner och "grannar" i molnet där eEkonomi huserar.
Våra frågor om hur detta kunde ske är många och svaren är få. 

Jag har skapat en tråd där jag kräver att få se deras incidentrapport. Gilla & kommentara gärna om du håller med mig så hoppas jag att vi kan nå 100st kunder på väldigt kort tid.
Klicka här för att komma till tråden

Mvh
En trogen Visma-kund sedan 8 år tillbaks
Foto på Annie Karlsson

Annie Karlsson, Employee

  • 3,282 poäng 3k badge 2x thumb
Hej på er!

Jag vill börja med att be om ursäkt till er alla som fortfarande har problem med pdf:er. Vi hade såklart hoppats att släppet som vi hade i fredags skulle löst det mest akuta problemet med visningen, nu visar det sig att en del har fortsatta problem med detta. Angående utskrift av pdf:er så är det också något vi jobbar på precis som Lovisa skrev i fredags. 

Jag förstår att det inte hjälper er just nu att jag ber om ursäkt och säger att vi jobbar på det, men tyvärr kan jag inte göra så mycket mer idag. Men jag lovar att det här har högsta prioritet hos oss och jag har flaggat för att vi behöver ta ett möte i morgon bitti för att hitta den bästa men kanske framförallt den snabbaste lösningen. Tills dess kan jag bara be er att hålla ut lite till.

Med vänliga hälsningar
Annie
(Redigerad)
Foto på TGC

TGC

  • 2,382 poäng 2k badge 2x thumb
Hur kommer det sig att ni inte kan rulla tillbaka till en version som fungerar? Det är något systemfel i hela hanteringen av detta.
Foto på Helen V

Helen V

  • 792 poäng 500 badge 2x thumb
Hur kommer det sig att ni inte testade detta innan ni laddade upp det i skarpt läge? Att kunna bokföra är väl liksom programidén ni säljer till era kunder?
Foto på experience

experience

  • 3,226 poäng 3k badge 2x thumb
Bästa småföretagarvänner och "grannar" i molnet där eEkonomi huserar.
Våra frågor om hur detta kunde ske är många och svaren är få. 

Jag har skapat en tråd där jag kräver att få se deras incidentrapport. Gilla & kommentara gärna om du håller med mig så hoppas jag att vi kan nå 100st kunder på väldigt kort tid.
Klicka här för att komma till tråden

Mvh
En trogen Visma-kund sedan 8 år tillbaks
Foto på KenArd

KenArd, Champion

  • 48,266 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Annie,
Agenda för måndagsmötet:

  1. Se till att alla som får sina leverantörsfakturor via Autoinvoice får dom mejlade under tiden som man letar efter lösningen.
  2. Diskutera snabbaste lösningen, eventuellt backa bandet.
  3. Gör en mer realistisk bedömning av hur långt tid det kommer att ta och lösa, säg hellre 1 vecka än troligen under dagen
  4. Publicera en köttigare orsak och verkan och berätta vad det är vi inte förstår.
  5. Mötet avslutas och alla går in i"Action" läge

MVH

Kenneth
Foto på Jonny V

Jonny V

  • 4,488 poäng 4k badge 2x thumb
Skapar ni inte rollback punkter innan ni uppdaterar på Visma ?
Jag har arbetat i både mer och mindre kritiska system än Visma och i de företagen som både är större och mindre än visma så har det varit steg 1 innan uppdatering att skapa en rollback när det fungerade....

3 månader kvar sedan https://wint.se/ :)
Foto på cq

cq

  • 1,024 poäng 1k badge 2x thumb
keenArd det ska faan inte sägas en vecka heller , vi har redan suttit fast i 2veckor
Foto på Matteburk

Matteburk

  • 552 poäng 500 badge 2x thumb
Hur kan ni idag måndag fortfarande sälja Eekonomi på er webbsida när den har ett generalhaveri ? Nu lurar ni ju eventuella nya kunder oxå???????

Skulle vilja veta hur många manstimmar ni lagt i helgen på detta problem?
NI verkar inte inse hur ni skamfilar ert rykte o vilken kris ni är i...

Ta bort den omgående tills ni har löst det här!
Börjar kolla mig runt efter andra ekonomiprogram nu.... 
Foto på Kjell Nygren

Kjell Nygren

  • 336 poäng 250 badge 2x thumb
God Morgon, eller vad man nu ska säga om programmet. Nu strular det på fler ställen,
När man ska bokföra periodens händelser. Då går det inte längre med automatik när man klickar på bokför, nej man måste där leta manuellt efter fakturan.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 92,114 poäng 50k badge 2x thumb
(Redigerad)
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 92,114 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

En snabb uppdatering. Jag lovar att vi återkommer med en närmare beskrivning av problemen och hur vi har tänkt och jobbar rent allmänt inom kort.

Just nu är vår högsta prioritet att lösa problemen som vissa användare har: Vi har upptäckt att några kunder inte alls kan se förhandsgranskning av sina fakturor som kommer via AutoInvoice. Har du drabbats av detta felet och behöver se dina leverantörsfakturor så mejla mig på anna.svensson@visma.com.

För er andra användare som har behov av att skriva ut era .pdf så jobbar vi som sagt med att lösa detta så snart som möjligt. Eftersom detta funkat tidigare via webbläsaren vill vi såklart fixa det till er snarast!

/Anna
Foto på experience

experience

  • 3,226 poäng 3k badge 2x thumb
Vad innebär högsta prioritet och så snart som möjligt?
Innan veckan är slut? Innan april är slut?
Jobbar ni övertid tills ni löst detta eller vilka ansträngningar görs för oss kunder? 

I en annan tråd skriver er produktområdeschef att det visst går att rulla tillbaka och återgå till en tidigare version. Vore inte det en idé tills ni löst bekymret? 

Dvs.
1) Återställa vardagen (svårt att se att någon säger upp sitt abonnemang för att ni tar ansvar)
2) Återskapar problemen, testkör noggrant samtliga scenarios som går att köra. Gärna unittester & automatiska tester. 
3) Acceptanstestar med någon redovisningskunnig
4) Release ut till produktion (era kunder)

Så hade jag gjort om det vore min tjänst och mina kunder. 
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 92,114 poäng 50k badge 2x thumb
Hej igen!
Med högsta prioritet och så snart som möjligt menar jag att mina kollegor på utvecklingsavdelningen sliter sitt hår för att lösa det här - för fem minuter sen släpptes ÄNTLIGEN funktionen för att skriva ut .pdf.

Gällande att rulla tillbaka versionen så är det absolut möjligt och med facit i hand skulle vi absolut gjort det direkt - vi kommer internt titta närmare på vad vi kunde gjort bättre i våra beslut och informationen vi har gått ut med till dig och andra användare.

Eftersom funktionen av förhandsgranska .pdf har bestått av flera fel så har det varit en väldigt stökig process.
22/3 släppte vi möjligheten att se .pdf:en direkt inne på en kopplad leverantörsfaktura. Samma dag upptäcktes en allvarlig bugg som gjorde att verifikationer eller händelser under Kassa- och bankhändelser med ett kopplat underlag inte gick att bokföra. Detta löste vi 24/3.
Vi hade också en annan bugg som gjorde att pdf:en inte syntes helt inne på fakturan. Detta löste vi 31 mars. 
Tyvärr visade det sig också att några kunder som hade fått fakturor via AutoInvoice inte kunde se underlagen alls. Detta verkar ha löst sig för de flesta genom att klicka på Zoom då .pdf:en laddas på nytt. I andra fall där användare har stått stilla har vi erbjudit att skicka de här fakturorna genom att plocka ut dem bakvägen. 

Vi har också haft ambitionen att ni ska kunna skriva ut de här fakturorna. Som Sanna har skrivit i en annan tråd var vi inte medvetna om att det var ett så stort behov, därför har detta legat längre ner i vår att-göra-lista. På grund av problem med våra interna miljöer har testerna stoppats och därför har vi inte kunnat släppa funktionen så snabbt som vi ville. Vi har hela tiden varit nära en lösning men har varje dag fått skjuta på detta efterlängtade släpp, vilket har orsakat stor frustration hos oss men givetvis ännu större hos er.

Återigen vill jag be om ursäkt till dig som har drabbats och vi kommer givetvis arbeta vidare med hela den här incidenten och våra processer för att förbättra oss framöver!

/Anna
Foto på cq

cq

  • 1,024 poäng 1k badge 2x thumb
Tänk vilken bra funktion ni hade i programmet innan uppdateringen !!
Man kunde öppna en pdf och göra vad man ville med den...
Tänk vad svårt det är att leva och förstå vår värld 2017
Foto på cq

cq

  • 1,024 poäng 1k badge 2x thumb
Ny uppdatering
men ingen utskrift ??
vad gör man :)
Foto på Jonny V

Jonny V

  • 4,488 poäng 4k badge 2x thumb
Byter leverantör : )
Samma som våra egna kunder när vi småföretagare inte lever upp till våra kunder förväntningar.
(Redigerad)
Foto på KenArd

KenArd, Champion

  • 48,246 poäng 20k badge 2x thumb
Hej kamrater,
Jag vet att det är en risk för mig att skriva positiva saker här på forumet i dessa tider..
Men jag tar tre djupa andetag, biter ihop och gör det iaf.

Jag vill också ha ett program som bara fungerar och fungerar och fungerar utan uppehåll, en evighetsmaskin som Michael B Tretow skrev på 70-talet https://www.youtube.com/watch?v=Vtua8rqCNC0

Nu har vi fått inte grus i kugghjulen, men stenar och läget är allt anat än vad vi önskar. För många många av oss har det inneburit att vi inte kunnat bokföra och ännu värre inte kunnat fakturera. Det är riktigt illa och även jag som är så himla positiv har skrivit vad jag tycker om detta, surt sa räven!

Men mitt i krutröken på forumet så försöker jag ändå hitta något positivt att hänga upp min negativa rock på. 

TÄNK OM.. 
Det trots allt är så att utvecklingsavdelningen gör allt som står i deras makt för att lösa det här..

TÄNK OM..
Dom gör allt enligt boken och det ändå inte fungerar

TÄNK OM..
Det som Dacke, Annie och Lovisa mfl. skriver är allt dom vet just nu och ändå sätter sig i skottgluggen och ber om ursäkt fast dom inte ens är i närheten av programmerarna..

TÄNK OM..
Vi här på forumet skulle tänka utanför boxen och börja heja på vårt "lag eEkonomi". Göra ett snyggt TIFO och ge dom vår kärlek.

Jag säger inte att jag inte förstår alla er som hamnat i kläm och kanske även förlorat ekonomiskt på detta.

Jag säger inte att jag tycker att det är bra att det har hänt (Har även kallat det ett potentiellt eEkonomi-gate)

Jag säger inte att man inte får ställa krav på sin leverantör

Jag säger inte att vi kan vänta xx dgr tills allt är ok.

MEN jag säger att vi också måste prova en annan taktik, vem vet den kanske fungerar bättre..

Jag är pro för att ett forum ska ge och ta i stora mängder, det är därför det finns. Men i bland kanske vi måste ta 3 steg bakåt för att se hela bilden och inte fångas av en negativ stormvind.

Om mitt favoritlag förlorar 7 matcher i rad tror jag inte det blir bättre av att jag hotar med att avsluta mitt medlemsskap eller gå hem från matchen innan den är slut. Jag tror att det är bättre att jag köper två medlemsskap och stannar tills alla gått hem, det är då jag får var a med och se när förändringen kommer. Alla andra missad det, dom hade gått hem;)

In sane?
Noop, jag försöker bara blåsa in lite kolsyra i ett ljummet vatten så vi får lite perspektiv på tillvaron.

Jag vet att jag kommer att hängas av en del men jag tar skiten och riskar.

Annars blir vi som "trollen" på Avanza. Ena dagen uppmanar vi alla sitta still i båten och ligga långt, nästa dag säger vi att kursen kommer falla till 5 kr från nuvarande 95 kr och säljer i panik, hur moget är det?

Tack för att ni tog er tid och lyssna!

MVH

Kenneth
(Redigerad)
Foto på cq

cq

  • 1,024 poäng 1k badge 2x thumb
Kära Kenneth !
vi är inte emot eekonomi
vi är bara emot att de tog bort en fungerande funktion, och fortfarande efter 2veckor
inte vet hur man får tillbaka den.
det är inte pro för mig iaf.
vet inte vad du sysslar med men behöver du inte bokföra eller fakturera på ett par veckor.är vi inte i samma branch iaf.
Foto på JL

JL

  • 354 poäng 250 badge 2x thumb
För att skriva ut fakturorna. Zooma in, högerklicka och välj "Visa bild". Tryck Ctrl + P.
Foto på cq

cq

  • 1,024 poäng 1k badge 2x thumb
det är inte det vi vill
Foto på JL

JL

  • 354 poäng 250 badge 2x thumb
Du fick svar på frågan:
"""
Ny uppdatering
men ingen utskrift ??
vad gör man :)
"""
Foto på cq

cq

  • 1,024 poäng 1k badge 2x thumb
Inte i Microsoft Edge iaf
Foto på Helen V

Helen V

  • 792 poäng 500 badge 2x thumb
Nej, det fungerar inte att zooma och högerklicka och printa. Inte i varken Chrome eller Safari på min Mac.
Foto på JL

JL

  • 354 poäng 250 badge 2x thumb
Ah, ok. Jag kör webbläsaren Firefox, och där fungerar det. Testade Edge och Chrome, men där finns inte den funktionen.
Foto på Helen V

Helen V

  • 792 poäng 500 badge 2x thumb
Om man som jag sitter och bokför på en 38" skärm kan man mickla runt bland fönstren och ta upp fakturan så stor att man ser den i fullformat och sedan göra en skärmdump och spara ner/skriva ut den. Det funkar hjälpligt, men det är ju ett skämt när det ju är en befintlig uppladdad pdf man måste göra så med....
Foto på Kjell Nygren

Kjell Nygren

  • 336 poäng 250 badge 2x thumb
Hallå hallå! Det går fortfarande inte att skriva ut eller läsa vad som står på fakturan. 
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 92,114 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Vi kommer kontakta dig via mejl för att reda ut varför det inte fungerar för dig!
/Anna
Foto på Helen V

Helen V

  • 792 poäng 500 badge 2x thumb
Det fungerar att skriva ut! Jag kan till och med spara ner pdf-filerna. Äntligen! Tack!!!!
Foto på Matteburk

Matteburk

  • 552 poäng 500 badge 2x thumb
Lycka dig! Det fungerar inte för mig.... ser dem inte ens
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 92,114 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Vi kommer kontakta dig via mejl för att se varför det inte fungerar!
/Anna
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 20,034 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej allihop! 

Jag vill uppdatera er med lite information:

Vi kan just nu se att det finns kvar tre bekymmer gällande PDF-hanteringen och jag tänkte sammanställa de för er här:

- Blockering av Popup:
Detta styrs av webbläsaren och för de flesta webbläsare kan du tillåta Popup för specifik webbplats, såsom eEkonomi (eaccounting.vismaonline.com). Så här ställer du in att du tillåter Popup i de olika webbläsarna:

Chrome: 
  1. Öppna Chrome på datorn.
  2. Klicka på Mer Mer högst upp till höger.
  3. Klicka på Inställningar.
  4. Klicka på Visa avancerade inställningar längst ned.
  5. Klicka på Innehållsinställningar under Sekretess.
  6. Välj ett alternativ under Popupfönster:
  • Tillåt inga webbplatser att visa popupfönster
  • Tillåt alla webbplatser att visa popupfönster
Vill ni inte tillåta alla webbplatser så kan ni klicka in på "Hantera undantag" och för eaccounting.vismaonline.com kan ni välja "Tillåt". 

Firefox: 
  1. Klicka på menyknappenNew Fx Menuoch välj InställningarInställningar.
  2. Välj panelen Innehåll.
Där kan du göra följande inställningar:

  • Blockera popup-fönster: Avmarkera det här alternativet om du inte vill blockera popup-fönster
  • Undantag: Här visas en lista på webbplatser som du vill tillåta popup-fönster ifrån. 
Internet Explorer: 
  1. Öppna Internet Explorer, välj Verktyg  och sedan Internetalternativ.
  2. Markera eller avmarkera kryssrutan Aktivera Blockering av popup-fönster under Blockering av popup-fönster på fliken Sekretess och välj sedan OK.
Safari: 

I Safari väljer du att tillåta alla Popuper.

- Vit bild på vissa AutoInvoicefakturor:
Detta har vi inte lyckats återskapa helt så råkar du ut för detta får du gärna meddela vilken faktura detta gäller och vilken webbläsare du använder. Testa också gärna att rensa cachen.
Du kommer runt problemet genom att klicka på Zoom, då laddas .pdf:en på nytt.

- Skrivarikonen syns inte om du arbetar vid mindre skärm eller inte har webbläsaren i helskärmsläge:
Detta kan vi återskapa. Vi är väldigt nära en lösning på denna bugg och vi återkopplar här igen när den är helt löst. 

/Nellie 
Foto på TGC

TGC

  • 2,382 poäng 2k badge 2x thumb
Jag kunde inte se scannade fakturor även om jag zoomade, hittade dock en lösning idag (som jag mailat er om) nämligen att optimera PDF dokumentet i ett program som supportar detta - i mitt fall Nitro Pro 8. Då syns plötsligt dokumenten. Jag vet inte vad optimeringen gör men det hjälper iaf.
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 20,034 poäng 20k badge 2x thumb
Hej TGC! 

Tack så jättemycket för din återkoppling och information! Vi tar med oss detta och kikar vidare :) 

Ha en fin dag!
/Nellie 
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 20,034 poäng 20k badge 2x thumb
Hej allihop! 

Vi har nu åtgärdat felet där vi tidigare inte såg någon skrivarikon om du arbetar vid en mindre skärm eller inte har webbläsaren i helskärmsläge. Det går alltså nu bra att se skrivarikonen, men endast för PDF:er som är uppladdade som ett underlag. Väldigt snart är det möjligt att se skrivarikonen även för bilder vid mindre skärm eller i webbläsaren även att den inte är i helskärmsläge. 

/Nellie 
Foto på Kjell Nygren

Kjell Nygren

  • 336 poäng 250 badge 2x thumb
Hallå, hallå! Det har ni inte gjort. Tjänsten fungerar inte i safari, iPad eller iPhone.
Det var ju lite av er grej att att man skulle kunna sitta på landet med iPad, och njuta med lite enkel bokföring.
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 20,034 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Kjell! 

Ja precis, visst vill man kunna använda sig av sin mobil eller surfplatta för att arbeta i Visma eEkonomi.

Om jag nu testar hos mig och tillåter Popup så fungerar det bra på mobil (testat på iPhone och Samsung) och iPad i Safari. Jag kan se skrivarikonen och kan även klicka på den så att PDF:en öppnas i ett nytt fönster. 
Om vi kollar på en iPhone eller iPad så finns det en inställning att göra i appen Inställningar - Gå ner till Safari - "Blockera popupfönster" - den här vill jag att du avmarkerar/stänger av. Så att vi då istället tillåter popupfönster. Blir det någon skillnad då om du testar igen? 

Om vi jämför din mobil/iPad mot om du testar på en dator, kan du se skrivarikonen på datorn då? 

Återkoppla här gärna så kikar vi vidare på det. 
/Nellie 
Foto på Matteburk

Matteburk

  • 552 poäng 500 badge 2x thumb
Skrivarikonen syns bara på vissa fakturor så problem finns kvar.
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,934 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Matteburk!

Arbetar du på en dator eller arbetar du via mobil/surfplatta? Tänker då främst på om du arbetar vid en mindre skärm. 
På de här fakturorna som du inte ser någon skrivarikon på, har du sett något sammanhang för dem? T ex om de kanske är inscannade antingen via en central eller via Visma AutoInvoice? 

Återkoppla här så tittar vi på det. 

/Nellie 
Foto på Kjell Nygren

Kjell Nygren

  • 336 poäng 250 badge 2x thumb
Hej
Er support har varit inne i min dator o kollat, men det funkar inte ändå.
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,934 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Kjell! 

Okej tack för info, vi ringer gärna upp dig igen så ska vi kontrollera hur det ser ut hos dig. 
Vi hör av oss! 

/Nellie 
Foto på Kjell Nygren

Kjell Nygren

  • 336 poäng 250 badge 2x thumb
Hej! Tack för samtalet. Åkte hem till kontoret., gjorde som du ville med blockeringarna.
Nu fungerar det på alla mina enheter. 
Tack
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,934 poäng 10k badge 2x thumb
Hej igen Kjell! 

Kul att höra att det nu fungerar! 
Ha en fin helg! 

/Nellie 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.