PDF:er kommer och PDF:er går

  • 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej,
I torsdags kom PDF:erna tillbaka när det gäller autoinvoice efter mycket väntande.
Bra tänkte jag då är helgen räddad så jag kan gör faktureringen för mars månad och det är inte få fakturor jag pratar om. 

I dag söndag är vi "tillbaka till gå" igen, ing synliga PDF:er.
Nu börjar även mitt långa tålamod ta slut, det här är ju helt katastrofalt att vi inte kan komma åt så viktiga underlag som behövs för både bokföring och fakturering.

Varför finns det ingen plan B när det gäller sådan här situationer?
Varför har ni inte kontaktat er leverantör för fakturaskanning - när ni förstod att det här är ingen x-ruta som ska bockas i, att det här kommer att ta tid - så dom kunde mejla oss en fakturakopia.

Varför mejlar ni inte själva en fakturakopia under tiden som det här utreds, det borde väl vara naturligt när vi har en funktion vi betalar för och som inte fungerar?

Hur planerar ni för fakturorna avseende autoinvoice, kommer vi bli fullt debiterade trots detta haveri?

Nu sitter man här den 2/4 och kan inte skicka ut en stor del av fakturorna till kunderna.
Betyder att många kommer få dom en bit in i april och bli irriterade då dom också vill ha sina kostnader på rätt månad.

Nu håller jag med dom som skrivit och undrat varför backar vi inte tillbaka till det som fungerade under tiden som ni pillrar, skruvar och funderar på hur det här ska lösas.

Fungerade verkligen det här ni hade tänkt i testversionerna? Känns märkligt att det havererade direkt det lanserades isf.

Jag kan stå ut med att jag inte kan skriva en offert, order, skapa ett nytt bokföringskonto, ny artikelkonteroing, hämta nya kunder från nätet och mycket annat. Men jag står inte ut med att jag inte kan fakturera mina kunder i tid och inte kan kontra mina leverantörsfakturor.

Vad händer för oss alla som har autoinvoice och snart får kortfakturorna ifrån banken, kommer vi kunna kontra dom och framför allt betala dom i tid?

Backa tillbaka till det som fungerade annars blir det här ett eE-gate snart..





MVH

Kenneth
Foto på KenArd

KenArd, Champion

  • 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
  • Riktigt, riktigt irriterad

Publicerades för 2 år sedan

  • 2
Foto på SOTP

SOTP

  • 3,054 poäng 3k badge 2x thumb
Nämen, du som alltid berömmer och tycker alla andra har fel när vi enligt dig "påstår" att programmet inte fungerar och att visma vägrar lyssna på oss användare.
Känns som du kanske bitit dig själv i svansen nu.,,
Foto på KenArd

KenArd, Champion

  • 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
Noop ingen svansbitning,
Du har förmodligen bara läst brotts stycken av mina tusentals inlägg som både är sura och söta. Du har rätt jag är väldigt positiv av naturen och ser hellre lösningar än problem. Beröm är vi generellt dåliga på att ge, våra reptilhjärnor fokuserar hellre på det som är dåligt

Men det här är helt klart ett allvarligt problem som måste åtgärdas.nu
Jag instämmer med övriga i denna fråga.

MVH

Kenneth
Foto på Annie Karlsson

Annie Karlsson, Employee

  • 3,282 poäng 3k badge 2x thumb
Hej KenArd! Jag förstår din frustration och kan bara be om ursäkt! Vi hoppades att detta skulle vara löst i och med släppet i fredags då allt verkade fungera bra. Vi kommer att ha ett möte direkt i morgon för att se hur vi löser detta på bästa sätt. Om det blir aktuellt att backa bandet eller inte vågar jag inte svara på i dagsläget, men hur som helst måste vi lösa detta snarast.

Jag lovar att vi återkommer så fort vi har mer information.

Med vänliga hälsningar
Annie
Foto på experience

experience

  • 3,226 poäng 3k badge 2x thumb
Bästa småföretagarvänner och "grannar" i molnet där eEkonomi huserar.
Våra frågor om hur detta kunde ske är många och svaren är få. 

Jag har skapat en tråd där jag kräver att få se deras incidentrapport. Gilla & kommentara gärna om du håller med mig så hoppas jag att vi kan nå 100st kunder på väldigt kort tid.
Klicka här för att komma till tråden

Mvh
En trogen Visma-kund sedan 8 år tillbaks
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,048 poäng 20k badge 2x thumb
Hej KenArd! 

Vi vill självklart felsöka varför du inte längre ser alla PDF:er i ditt program. Jag kommer att ta kontakt med dig via mail för att kika vidare på det här. Vi mailar till den mailadress som du har kopplad till ditt konto här på forumet.

/Lovisa

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.