Periodisering av kundfaktura - Administration

• 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag har problem med den nya funktionen, periodisering direkt på kundfakturan.
Om jag gör en periodisering på kundfakturan (fakturadatum 2015-12-15) med första start 2016-01-31 och sedan tar ut en periodiseringssammanställning per 2015-12-31 så kommer inte den periodiseringen med i sammanställningen. Jag kan alltså inte se att det finns något kommande belopp på den periodiseringen. 
Det innebär att jag då inte kan stämma av utgående saldo för t ex kto 1790 mot periodiseringssammanställningen eftersom den då inte inkluderar alla kommande periodiseringar. 

I rapporten inkluderar den dock periodiseringar som inte utförts någon gång ännu om man har gjort den direkt på verifikationen.

Önskar att den skulle inkludera alla kommande periodiseringar så att den stämde överens med vad som är bokfört.
Foto på Britt

Britt

• 152 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 2
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Britt, 

Tack för ditt inlägg och beskrivning. Vi är medvetna om att det finns en brist i hanteringen här och vi arbetar på att lösa det. Jag återkommer med information när jag vet mer om tidplanen för en uppdatering. 
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Hej igen Britt, nu finns version 2015.22 för nedladdning där detta är åtgärdat. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.