Periodisering för att få kostnad på 2016 - Visma Administration

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag jobbar i admin 500 och har registrerat tre leverantörs fakturor i jan 2017 (ankomstdatum) och sedan periodiserat dem tillbaka till 2016 genom att skapa periodisering med första datum 2016-12-31 och valt 1 månad. motkonto för periodiseringen har jag valt 2990.

sen går jag tillbaka till 2016 och väljer Bokföring-Periodisera. nu kan jag se att jag har tre aktiva periodiseringar med start och slutdatum 2016-12-31, men när jag väljer utför periodisering och fyller i datum 2016-12-31 säger systemet att "Det finns inga aktuella periodiseringar att utföra till och med det datum du valt"? Hur ska jag göra för att skapa periodiseringsverifikationerna?
Foto på Susanna

Susanna

• 150 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Fredric Broad

Fredric Broad, Moderator

• 2,754 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Susanna!

Testade att göra samma sak hos mig och kan då utföra periodiseringen på år 2016. Det är alltså ingen begränsning i programmet även om det kanske ser konstigt ut i bokföringen då hela beloppet som bokas mot ditt periodiseringskonto kommer ligga på år 2017. Om du går in under Bokföring - Periodiseringar och sedan dubbelklickar på en periodisering hur ser det då ut här? Ligger periodiseringen för dec 2016 som "Kommande" eller "Utförd"? Om den ligger som "Utförd", ser du även vilket verifikationsnummer den är bokförd på.

Annars är det nog lättast och snabbast att kontakta supporten så får vi försöka reda ut vad som gått fel.

/Fredric 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.