Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur uteslut rader som tar ut varandra vid periodisering

hur tar jag bort debitering o kreditering av samma konto vid periodisering? program Förening

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Är inte säker på att jag förstår frågan men chansar;

En bokad periodisering tar du bort genom att spegelvända konteringen i kommande period

Mikael Pettersson
Fd medlem
Inte tillämpbar

Fel svar.
När man bokar en periodisering bokas det både kredit och debit på samma konto, som en slags info. Detta kan man ställa in någonstans, var?, så man slipper massa onödig kontering
Fd medlem
Inte tillämpbar

Lycka till med någon annans svar

Mikael
sivlai
MEDLEM

I adm går man in under företagsinställningar-försäljning-inköp och sätter en bock i "uteslut rader som tar ut varandra vid periodisering". 
Lite ologiskt att lägga det där, jag får leta efter det varje gång, det borde ligga under bokföring. 

Hej!
Om det är admin du använder så gör du som Laila säger.

Är det E ekonomi så 

Måste du ta bort den gjorda periodiseringen av leverantörsfakturan och sedan lägga upp den på nytt med rätt konton.

Hittade följande på hjälpen i Eekonomi 

Ta bort periodisering

I samband med att du tar bort en periodisering tas kommande ej genomförda periodiseringar bort automatiskt. För bokförda periodiseringar skapas nya verifikationer som bokar bort redan genomförda periodiseringar.

Om du har angett fel förutsättningar för en periodisering kan du inte ändra den. Du måste då ta bort periodiseringen och skapa en ny.

  1. Välj Inköp - Leverantörsfakturor.
  2. Öppna den leverantörsfaktura som du vill ta bort periodiseringen från.
  3. Välj Åtgärder - Periodisera.
  4. Välj Ta bort.
  5. Välj Spara.
Hoppas det löser sig.

Tomas Tobiasson
Angamato Ekonomikonsult AB
Tel 0770-33 99 25