Personnummer - Webshop

  • 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

På  Webshop så är inte Personnummer märkt med en asterisk när man tryckt in sig på Kassa . När man testar så visar asterisken sig ibland och ibland inte. Men den skall väl vara obligatorisk?
Foto på Lena

Lena

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 7 år sedan

  • 0
  • 2
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

  • 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Huruvida personnummer är obligatoriskt eller inte styrs från betalsätten. Under Inställningar - Betalsätt kan du, per betalsätt, välja om personnummer ska vara obligatoriskt, valfritt eller dolt.

Beroende på vilket betalsätt som du väljer i kassan så ändras fältet för personummer nere i personuppgifterna.

/Tobias
Foto på Bravara Sverige

Bravara Sverige

  • 440 poäng 250 badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
Personnummer som obligatoriskt val för alla fakturakunder - Webshop.


Hej!
När man skapat en betalningslösning för betalning mot faktura går det inte att välja personnummer som obligatoriskt för alla, vilket gör att det inte går att söka om kunden har några betalningsanmärkningar.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

  • 94,360 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Jag tror att du hittar svaret på din fråga i den här tråden.
Så länge som du ställer in att personnummer ska vara obligatoriskt för betalsättet både för privatperson och företag så ska det fungera.

Återkom gärna om du har fler funderingar eller om jag har missuppfattat dig!
/Anna
Foto på Bravara Sverige

Bravara Sverige

  • 440 poäng 250 badge 2x thumb
Tack, bra det kommer att underlätta!
jag har bara sökt i shopinställningar och även fått svar att det inte går av supportpersonal.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

  • 94,360 poäng 50k badge 2x thumb
Tråkigt att höra, jag tar detta vidare med berörda!

Hoppas att du fått ordning på det nu iallafall!

/Anna

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.