Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Positionsrader restfaktura

Hej!

Jag har en kund som önskar få restfaktura i samma position som originalfaktura. Dvs om det är 10 rader på huvudfakturan och rad 2 och 5 är restnoterade så vill dom ha produkterna från originalfkaturan på samma position på restfakturan. Dvs att det ska inte komma som pos 1 och två när vi gör restfakturan utan det ska komma på 2 och 5 med tomrader mellan.

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nu arbetar jag in inte med restnoterade produkter själv, men jag gissar att de restförda posterna kommer först och (också) kommer ensamma på fakturan när de skeppats iväg... Gissar att du skapar en faktura av denna restförda order också.

Jag kan inte lösa det hela på rak arm, på annat sätt än att du gör en kopia av ursprungsfakturan och nollar alla andra poster utom de som nu kan faktureras.

Kanske någon annan har en lösning på det här.

//Lena

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Erika!

Precis som du beskriver så kommer artiklarna från restordern in på fakturans rad 1, 2 och så vidare. För att få in dem på samma positionsrader som ursprungsordern får man skapa fakturan från restordern och sedan välja "Infoga rad" och manuellt justera genom att skjuta in tomma rader. 

/Malin