Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Preliminära löner och moms-aga i likviditets prognosen ligger kvar för länge - eEkonomi

Jag uppskattar lividitetsprognosen väldigt mycket för vårt företag men allt som oftast visar den helt fel eftersom de prelimära löneutbetalningarn och preliminära utbetalningarna för moms och AGA ligger kvar alldeles för länge. Skulle det inte gå att lägga till en funktion där den som bokför de här posterna samtidig kan välja att ta bort de preliminära som systemet lägger in istället för att vi ska vänta upp till en vecka efter att posterna bokförts för att få en korrekt likviditetsprognos?
4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Ulrica!

Förstår om det hade varit smidigt, men vi skulle behöva lite mer ingående förklaring på hur ni skulle önska att det var.
T.ex hur skulle detta underlätta? 
Varför är det inte önskvärt att ha med de preliminära utbetalningarna kvar i likviditetsprognosen?
Hur exakt skulle ni vilja att det såg ut i programmet?
Vad använder ni likviditetsprognosen idag?
Vilka poster, visa gärna med bilder på startsidan, är det som bör plockas bort?
Du skriver att det skulle finnas en funktion för att plocka bort de posterna, vart skulle denna funktion kunna finnas? 


Ha det fint!

/Sofia 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Som det är nu så visar ju likviditetsprognosen fel under perioden från att vi bokfört de slutgiltiga posterna tills att systemet tar bort de preliminära och vi använder ju likviditetsprognosen för att se hur mycket likvida medel vi kommer ha vid ett visst tillfälle men det blir ju rätt värdelöst när den visar fel för att den räknar med både den preliminära som systemet lägger in och den slutgiltiga som vi har bokfört. Det enklaste vore ju om det gick att ta bort den direkt i likviditetsprognosen eftersom det bara är där den syns. Vi kanske kan höras per telefon nästa fredag så kan du få supportåtkomst och vi kan titta tillsammans för då syns felet sannolikt igen. Ha det gott / Ulrica 070-6836491

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen Ulrica,

Jag lägge ett ärende hos oss på att någon kontaktar dig på fredag så får det kikas på.
Ha en go dag!

/Sofia 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nu ringde någon från vanliga supporten mig i fredags och dom kan ju inte likviditetsprognosen för dom har jag pratat med ett antal gånger förut. Vi gick igenom vad som var problemet och han skulle kika på det och återkomma till mig på idag. Efter det har två andra personer ringt mig och lämnat meddelande på mitt mobilsvar. Det är inget enkelt system ni har ta sig igenom.... Nu har i alla fall felet rätats upp prognosen är korrekt men om han som var in i systemet i fredag med supportkod tog någon skärmdump på hur det såg ut då så ser ni att något händer trots att ingen gjort något i vårt system sedan i torsdags så förändras prognosen för vår likviditet de kommande veckorna med över 100 000kr. En lättöverskådlig likviditetsprognos var en stor anledning till att jag valde just E-ekonomi som bokföringsprogram men den stämmer ungefär hälften av tiden.....