Prisändringsdatum uppdateras ej vid prisinläsning - Administration

• 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej!

Vi har uppdaterat priser med hjälp av prisinläsningsfunktionen och har läst in en Excelfil. Allt fungerar bra förutom att den nya bra kolumnen "Prisändringsdatum" (bredvid prislistorna i detalj-vyn för artiklar) inte blir uppdaterad. Datumet som står är ett år gammalt. Uppdaterar jag priset manuellt så hoppar datumet fram till dagens datum. Är det någon inställning jag missat eller uppdateras inte det fältet i prisinläsningsfunktionen?

Mvh Tim
Foto på Tim Rickard

Tim Rickard

• 142 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 1
Foto på Emanuel Nergård

Emanuel Nergård, Employee

• 2,852 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Tim! När du skapar prisinläsningen så väljer du vilken försäljningsprislista som ska uppdateras. Är du säker på att du kollar på den försäljningsprislista som du valde att göra prisinläsningen mot? Du ställer in detta i mallen för din prisinläsning på fliken 1. Grunduppgifter - Försäljningsprislista. Det ska nämligen fungera så att prisändringsdatumet för försäljningsprislistan uppdateras efter prisinläsningen. 
Foto på Tim Rickard

Tim Rickard

• 142 poäng 100 badge 2x thumb
Hej! Jo det är rätt prislista jag kollar på. Det knepiga är att om jag ändrar priset manuellt så blir datumet dagens. Om jag sedan gör en prisinläsning på samma artikel så hoppar datumet tillbaka till förra året.
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Tim, våra utvecklare har kikat på detta och har konstaterat att detta är ett fel i programmet. Prisändringsdatumet som vi numera visar på artikeln kommer från registret Försäljningsprislistor och tydligen uppdateras inte datumet på ett korrekt sätt om försäljningspriset justeras genom en prisinläsning.

Vi har registrerat detta som ett fel och får åtgärda det vid tillfälle. Tack för du uppmärksammade oss om detta! 
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Tim, 

Vi har åtgärdat detta i version 2015.22, som nu finns för nedladdning. 

Tack för att du uppmärksammande oss om felet!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.