Problem att använda webbtjänster i ditt lokalt installerade program

  • 3
  • Problem
  • Uppdaterades för 10 månader sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Just nu är det problem med att använda och synkronisera webbtjänster i lokalt installerade program.
Till exempel Visma AutoInvoice, Visma AutoCollect, Mitt Lönebesked, Visma Lön Anställd, Visma WebbTid.

Det är också problem med att starta lokalt installerade program om du använder Visma Advisor Connect.
Även Min sida i programmen laddar extremt långsamt.
Vi ber dig avvakta och vi jobbar på att lösa det här så fort som möjligt.Klicka på Följ för att få mejl när det är löst.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

  • 94,000 poäng 50k badge 2x thumb
  • Ledsen att det orsakar problem!

Publicerades för 10 månader sedan

  • 3
Foto på Lena

Lena

  • 280 poäng 250 badge 2x thumb
Även vi på vår byrå har problem med Advisor samt Visma Advisor Connect
Foto på AccountantfromHell_singland

AccountantfromHell_singland, Champion

  • 26,388 poäng 20k badge 2x thumb
Det är problem även om man inte använder webbtjänster. Byråstöd laggar något helt jäkla fantastiskt när jag byter kund i kundregistret... av någon jäkla anledning.... Ber om ursäkt för språket men det är ooooooooootroligt irriterande i ett lokalt installerat program på mina egna servrar liksom....
Foto på Bove

Bove

  • 202 poäng 100 badge 2x thumb
Kan man inte bara koppla bort Min sida? Jag behöver inte internettjänster....
Foto på Susann

Susann

  • 268 poäng 250 badge 2x thumb
Finns det någon prognos på när det kommer att komma igång? Har haft anställda som sitter och väntar sedan 7 imorse. Börjar känna att jag snart får ge dem ledigt idag och jobba in det här en annan dag. Min fråga blir vem ersätter en sån här stopptid? Det är ju inte första gången från ert håll. Vi har sedan vi gick över till Visma Advisor haft minst 4 sådana här problem tidigare. Den gång vi gick över från Byråstöd till Advisor var vi utan system i 2,5 dagar. 

Foto på Bravara Sverige

Bravara Sverige

  • 440 poäng 250 badge 2x thumb
Kommer inte in, kan inte kommunicera med webbshoppen, ofta olika problem nu med Visma, förra helgen certifikat som inte var uppdaterade och nu nya, Det är inte sånt här vi betalar för, kan man vänta sig någon kompensation?
När väntas ni komma igång?
Foto på Anita

Anita

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb
Jag kommer inte in på Adviser och byråstödet överhuvudtaget. Kommer inte åt Administration eller e ekonomi alls.
 
Foto på Susann

Susann

  • 268 poäng 250 badge 2x thumb
Inte vi heller och inga prognoser i sikte. Vad jag förstår har det varit problem sedan igår. 
Foto på Ann-Sofi Ohlsson

Ann-Sofi Ohlsson

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
Kunde inte trycka på "Följ" för att få mail när det funkar igen ;-)
Foto på EmmaS

EmmaS

  • 120 poäng 100 badge 2x thumb
Ingenting funkar för oss.... kommer inte in via Advisor och inte heller om man försöker logga in via mina sidor. Väldigt irriterande när man sitter flera personer och väntar och som ni skrev ovan. VEM ersätter stopptiden och ev. övertid man nu måste lägga in?
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

  • 94,000 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!
Jag vill göra en uppdatering här.
Våra utvecklare jobbar fortfarande på att lösa problemet och har lyckats återskapa det i våra interna testmiljöer vilket betyder att man är lösningen på spåren. Fortfarande vågar jag inte uttala mig om när detta är löst.
Natten mellan fredag och lördag gjordes ett större underhåll på våra webbplatser. Vi har ägnat helgen åt att testa att allt fungerar och då har vi inte stött på de här problemen.
Det fungerade alltså att arbeta i alla våra produkter och tjänster redan från lördag förmiddag.
Lovar att uppdatera när jag vet mer!
(Redigerad)
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

  • 94,000 poäng 50k badge 2x thumb
Skarpsynt som alltid! :)
Alltid bra att läsa på status.visma.com - där publicerar vår utvecklingsavdelning statusen.

I lördags förmiddag och igår eftermiddag hade vi en del användare som var tvungna att rensa webbhistoriken för att kunna starta Visma eEkonomi i Google Chrome. Det gällde inte alla användare och endast Visma eEkonomi (alltså inte andra webbtjänster).
Vi hade också ett problem med att växla från en tjänst och tillbaka till Mina tjänster om du använde Firefox - även här hjälpte det att rensa webbhistoriken.
Vi upptäckte också problem med att starta Visma eEkonomi via Internet Explorer - men det berodde troligtvis på interna säkerhetsinställningar och inget som drabbade användare utan endast anställda på Visma Spcs.
Problemen med att synkronisera internettjänster och att Min sida laddas långsamt var inte problem igår. Tyvärr måste jag säga, för då hade det varit löst redan igårkväll.
(Redigerad)
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

  • 94,000 poäng 50k badge 2x thumb
Det är kanske de här du tänker på:Starta via Internet Explorer:https://status.visma.com/incidents/p1rxfm8tw0dg
Eller denna, växla tjänst via Firefox: https://status.visma.com/incidents/mpf7kbkqdjb0
/anna
(Redigerad)
Foto på Susann

Susann

  • 268 poäng 250 badge 2x thumb
Men ni har fortfarande ingen prognos om det kommer att ta hela dagen eller?
Foto på Stefan

Stefan

  • 190 poäng 100 badge 2x thumb
Kanske idé att ha en "extern" testpanel då - om allt fungerade på "insidan". Jag är villig att anmäla mig mot viss kompensation ;-}  . Som det är nu och har varit fram och tillbaka gör ju faktiskt att förtroendet skadas för Vismas kompetens och relevans. Finns ju faktiskt andra system som vänder sig till byråer. Ett i Hälsingland....

Stefan Sundberg
Foto på Blentarps Redovisning

Blentarps Redovisning

  • 2,112 poäng 2k badge 2x thumb
Bra idé det där! Jag anmälde mig som testperson till skatteverkets nya e-tjänster
Foto på Blentarps Redovisning

Blentarps Redovisning

  • 2,112 poäng 2k badge 2x thumb
Jag har också ju också haft problem idag som så många andra. Jag förstår att det kan bli bekymmer ibland, men en hel arbetsdag??? Tycker ni på Visma ska ta en ordentlig funderare över hur ni kan/ska kompensera era kunder. Det kostar oss att använda era program och tjänster, sen kostar det oss igen när det inte funkar som det ska!
Foto på Bravara Sverige

Bravara Sverige

  • 440 poäng 250 badge 2x thumb
Det är dessutom kunder som ska hjälpa kunder på forum trotts att vi betalar mycket för support som inte existerar längre. Det är bra sätt att tjäna pengar men det ger också många missnöjda kunder. Jag valde Visma SPCS för att det tidigare var en väldigt bra support med kunniga medarbetare, nu är det ofta kunderna som upptäcker era problem och som också behöver lägga ner mycket tid på att informera er och vägleda er för att åtgärda. 2 gånger i höst har det varit problem med ej uppdaterade certifikat så våra kunder har blivit varnade för att besöka webbutiken, sånt får inte hända!
Foto på AccountantfromHell_singland

AccountantfromHell_singland, Champion

  • 26,388 poäng 20k badge 2x thumb
Låter ju bra. Men en offlineknapp vore ju kanon så att programmet går att använda även utan internet. Det är inte bara när det krånglar hos er som det blir segt..... blir även fundersam över varför byråstöd skall ha kontakt med Min sida när jag byter kund i programmet. Varje kundbyte tog typ 1-3 minuter igår i en helt onödig kontaktsökning...
Foto på Malin

Malin

  • 84 poäng 75 badge 2x thumb
Tack, precis min mening. Och igår i forumet tackade jag ja till att få ett mail när problemen var lösta och allt fungerar igen. Nu får jag mail hela tiden, inte vad jag sa ja till.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.