Inte alla transaktioner klistras in, Länsförsäkringar - eEkonomi

  • 5
  • Problem
  • Uppdaterades för 10 månader sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När jag klistrar in kontoutdrag från Länsförsäkringar Bank så blir det diverse fel. Bokföringsdatumet tas som bokföringsdatum, men transaktionsdatumet hamnar i beskrivningen. En Swish-inbetalning på 150 kr står med 150 kr i beskrivningen, och beloppet på den transaktionen får saldot på kontot, dvs långt många tusenlappar mer än 150 kr. Dessutom går ju inte det inklistrade kontoutdraget att redigera så enda lösningen för mig nu är att ta bort alla, eller vissa inklistrade transaktioner, och sen skriva in dem manuellt.


- Transaktionsdatumet hamnar  i beskrivningen (onödigt, ta bort det, det skjuter den riktiga beskrivningen åt höger så den knappt syns)

- Beloppet på vissa transaktioner blir fel, det verkar som saldot på kontot efter den transaktionen, tas som beloppet för den transaktionen.

- Inför redigering av samtliga fält i de inklistrade transaktionerna!


Det här måste ni fixa!
Foto på Fredrik

Fredrik

  • 4,138 poäng 4k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 5
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 20,156 poäng 20k badge 2x thumb
Hej! 

Gällande att klistra in kontoutdrag både från Länsförsäkringar Företag och Länsförsäkringar Privat, så har vi nu sett över detta och det fungerar att klistra in kontoutdrag till eEkonomi från båda alternativ. 

Ha en fortsatt bra dag!
/Nellie 
Foto på Fredrik

Fredrik

  • 4,138 poäng 4k badge 2x thumb
Strålande nyheter!  Vilken kanonstart på veckan!  :-)
Foto på Yvonne

Yvonne

  • 236 poäng 100 badge 2x thumb
Underbart! Testade precis och det fungerar som det ska :-)
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 20,156 poäng 20k badge 2x thumb
Tack för er återkoppling Fredrik och Yvonne! 

Härligt att höra att det fungerar bra! :) 
/Nellie 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.