"Installationen har avbrutits.." - Lön 600

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När jag ska ladda ned senaste versionen av Lön 600; 2014.11 får jag följande felmeddelande: 
"Installationen har avbrutits eftersom du försöker att installera en serverinstallation över en befintlig arbetsplatsinstallation. Om du vill installera Visma löneprogram på ett annat sätt än tidigare måste du först avinstallera den gamla versionen."

Vad betyder det? hur ska jag rent praktiskt lösa det?
Foto på Maria

Maria

• 484 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Sanna Theodorsson

Sanna Theodorsson, Fd Moderator

• 5,690 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Maria! 

Löneprogrammet kan installeras lokalt på din arbetsplats eller i ett nätverk. I ditt fall verkar du ha en lokal installation men vid uppdateringen har du i installationsguiden valt att det ska installeras i nätverk. Då krockar det och du får upp detta felmeddelande. Prova att kör installationen igen och kontrollera alternativen i installationsguiden.

Om du inte löser det så kan du ringa in till oss på supporten så hjälper vi dig gärna. :) 
Foto på Maria

Maria

• 484 poäng 250 badge 2x thumb
Tack för snabbt svar. 
När jag laddar ner finns inga valmöjligheter, endast "ladda ner" och "kör"
Foto på Sanna Theodorsson

Sanna Theodorsson, Fd Moderator

• 5,690 poäng 5k badge 2x thumb
Det är först efter du har kört filen när du kommer till installationsguiden du har valet om nätverksinstallation. 
Du får gärna ringa till oss på supporten så kan vi göra det tillsammans. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.