Problem att ladda upp/se bildunderlag samt skapa PDF:er - eEkonomi

  • 3
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej! 

Just nu kan du som användare i eEkonomi uppleva att det tar längre tid att ladda upp eller se bildunderlag. T ex om du ska koppla ett bildunderlag tar det längre tid för bilden att laddas innan den syns helt. 

Det tar även längre tid för PDF.er att skapas, t ex om du skapar en kundfaktura och väljer att skriva ut på PDF. 

Vi återkopplar så snart har en lösning på problemet. 

/Nellie
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,270 poäng 10k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 3
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,270 poäng 10k badge 2x thumb
Hej! 

Det fungerar nu mycket bättre att ladda upp/se bildunderlaget samt att skapa PDF.er i Visma eEkonomi igen. 

Testa gärna hos dig i ditt eEkonomi och återkoppla om du upplever att det inte fungerar bra. 

/Nellie 
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,328 poäng 10k badge 2x thumb
Vi har fått rapporter om att det är fortsatta problem med att: 

  • Skriva ut/skicka försäljningsdokument 
  • Ladda upp bildunderlag från Visma Scanner
  • Se och koppla bildunderlag i eEkonomi 

Jag återkommer så fort jag har mer information!
(Redigerad)
Foto på Claes

Claes

  • 294 poäng 250 badge 2x thumb
Det går heller inte att skicka fakturorna via mail. Det blir bara rött kryss som när en anger fel mailadress (tänkte annars att det kunde vara en tillfällig lösning runt det hela).
Foto på Thomas Lundin

Thomas Lundin

  • 106 poäng 100 badge 2x thumb
Det tar inte bara längre tid, det går över huvud taget inte alls att skriva ut pdf-faktura för tillfället!
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,328 poäng 10k badge 2x thumb
Det stämmer Thomas, det fungerar inte alls just nu.
Foto på FrFo11

FrFo11

  • 1,500 poäng 1k badge 2x thumb
även efaktura ligger nere
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,328 poäng 10k badge 2x thumb
Det har du helt rätt i! 
Rekommendationen så länge är att spara alla kundfakturor som utkast och skicka iväg dom när jag gett klartecken på att det fungerar igen. 
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,328 poäng 10k badge 2x thumb
Nu har vi precis fått ut en ny version som har löst problemen. 

Återkoppla om ni skulle stöta på något som inte fungerar som det borde! 
Foto på FrFo11

FrFo11

  • 1,500 poäng 1k badge 2x thumb
Det var en faktura som jag försökt skicka som efaktura 2 gånger och sedan som epost under tiden det inte fungerade som tillslut inte gick att efakturera utan fick gå som epost. Men det kanske är en normal funktion?
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,328 poäng 10k badge 2x thumb
Jag är inte helt med på vad du menar.
Självklart ska det fungera att skicka fakturor via mejl men även elektroniskt. Under en timme nu på kvällen var varken det ena eller andra sättet möjligt att skicka på, och det beror på problemet vi då hade.
Foto på FrFo11

FrFo11

  • 1,500 poäng 1k badge 2x thumb
det var så här:
under tiden det inte fungerade så försökte jag först att skicka som, efaktura två gånger, sedan skicka som epost faktura, sedan skriva ut som pdf allt utan resultat.
När sedan det var igång igen kunde jag inte längre välja efaktura som alterantiv, 
Och det kan bli lite olyckligt når informationen ligger i de fält som avser efaktura inklusive en "pipe" för att hamna i "beställareferens2" i Svefaktura formatet (jag behöver info i båda fälten) , det gick inte att ändra eller lägga till denna typ av info i fakturan
(Redigerad)
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,328 poäng 10k badge 2x thumb
Tack, nu är jag med :)
Det låter lite knasigt, jag kommer ta en titt på det under morgondagen!
Foto på motormannen

motormannen

  • 86 poäng 75 badge 2x thumb
Nu fungerar det!

Tack för hjälpen
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,328 poäng 10k badge 2x thumb
Härligt att höra!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.