Problem att nå online-tjänster

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej! 

Vi har just nu problem med att nå de tjänster som ligger online. När du loggar in på www.vismaspcs.se och väljer att öppna din tjänst under "Mina tjänster" så kan du antingen mötas av att sidan laddas eller att du slussas tillbaka till "Mina tjänster". 

Vi jobbar på att lösa detta problem så snart som möjligt!
Du kan även läsa mer på Statuspage om "Visma Online" samt under respektive tjänst som är påverkad av inloggningsproblemet. 

/Nellie
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,250 poäng 10k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 1
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,250 poäng 10k badge 2x thumb
En uppdatering för er användare som jobbar i Visma eEkonomi, använder ni länken: https://eaccounting.vismaonline.com/ istället för att gå via "Mina tjänster" så kan ni komma vidare till tjänsten. Det kan ta lite längre tid än normalt. 

Vi uppdaterar igen så fort vi har mer information! 

/Nellie 
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,250 poäng 10k badge 2x thumb
Hej! Nu är problemet med inloggningen till alla online-tjänster löst! Du kan nu logga in utan problem och arbeta i tjänsterna. Vi ber om ursäkt för det som inträffat! /Nellie
Foto på Giuliano Mango

Giuliano Mango

  • 130 poäng 100 badge 2x thumb
Jag kan inte lägga till kunder eller nya fakturor, och kommer inte heller åt mitt konto från min iphone!
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,250 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Giuliano! 

Jag kommer ta kontakt med dig via mejl så kan vi kolla närmre på det. 
/Nellie 
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,250 poäng 10k badge 2x thumb
Hej allihop! 

Tyvärr har vi märkt att problemet med inloggningen till online-tjänster har kommit tillbaka. Vi arbetar på att lösa det så snart som möjligt. 

Jag uppdaterar här i tråden så snart vi har mer information. 

För er som arbetar i Visma eEkonomi kan använda er av direktlänken https://eaccounting.vismaonline.com/ så ska det gå lättare att logga in till programmet, men det kan fortfarande ta lite längre tid än normalt. 

/Nellie
(Redigerad)
Foto på carina52

carina52

  • 260 poäng 250 badge 2x thumb
När jag äntligen kommer in, så går det heller inte att komma in till chatten alls.
Foto på carina52

carina52

  • 260 poäng 250 badge 2x thumb
Nu kom jag in och då jag tryckte på chatten, står det att det inte ingår i mitt licensavtal. Och det ingår ju verkligen att årsavgiften är ju betald. Har ni problem med detta också?
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,250 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Carina! 

Det ska inte vara några problem att komma åt chatten via våra supportsidor. Om du går in via www.vismaspcs.se och klickar på Kontakta oss - Kontakt - och sedan väljer "Chatta här" nere till höger, får du då detta meddelande? 

/Nellie 
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,250 poäng 10k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej allihop! 

Nu är problemet med inloggningen löst och du kan nu logga in utan problem och arbeta i online-tjänsterna. Kan du inte logga in direkt, testa med att rensa cache/historik i webbläsaren och testa sedan igen. 

Jag ber återigen om ursäkt för det som inträffat och jag önskar dig en fin fredag!

/Nellie
(Redigerad)
Foto på Gunzan

Gunzan

  • 72 poäng
Visma Advisor connect fungerar iallafall inte (:
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,250 poäng 10k badge 2x thumb
Hej! 
Hur fungerar det om du rensar historik/cache i webbläsaren och sedan testar igen? 

/Nellie 
Foto på Gunzan

Gunzan

  • 72 poäng
Hej och tack för tipset, nu fungerar det.
Trevlig helg!
Foto på Christel

Christel

  • 6,012 poäng 5k badge 2x thumb

Löst håller jag inte med om!!

Haft problem sista timmarna. Har uppdaterat lön 600 och har precis börjat använda mitt lönebesked för ett antal av mina kunder. Därför måste ju det uppdateras med den nya versionen inne på varje kund. Det gick bra med de första företagen, men sen hängde det upp sig för att inloggningen inte fungerade. Har nu (tror jag) fått ordning på alla utom ett företag. När jag går in på det så vill den varje gång att jag ska uppdatera. Väljer det men när jag kommer till sidan som man ska klicka på (första gången) så kommer bara texten upp, ingen knapp och inte eller någon rödfärgad text att uppdatering pågår. Vad gör jag nu???

Inte okej att ni släpper en ny löneversion och inte har kapacitet för alla "kopplingar" som måste ske via er sida! Upplever att programmen mer och mer kräver koppling till er server, vilket jag inte upplevt tidigare. Då jobbade jag mer i min egen dator. Då krävs ju att Visma har en enorm kapacitet om det ska fungera! Inte nöjd med allt strul som varit det sista!


Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 89,312 poäng 50k badge 2x thumb
Hej Christel!

Jag kommer mejla dig så vi kan kika vidare på det företaget som inte fungerar för dig.
Vi jobbar hela tiden med att förbättra vår prestanda och givetvis är vi inte nöjda med problemen vi haft den senaste tiden :(

/Anna

Jag tycker ni verkar har problem med det mesta just nu.

Många missnöjda kunder med andra ord.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.