Problem att skicka faktura via brev med AutoInvoice - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 veckor sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Jag får uteslutande felmeddelande när jag försöker att skicka kundfaktura med brev via AutoInvoice. Felmeddelandet dyker ofta upp flera dagar efter att jag klickat i att fakturan ska skickas, vilket innebär att betalningstiden för kunden minskar, då jag behöver skriva ut fakturan och skicka manuellt när felet kommit mig till känna.

Behöver mottagaren på något sätt vara ansluten till tjänsten för att man ska kunna skicka ett brev??

Felmeddelandet:
Fakturan kan ha stoppas av olika anledningar, se mer information nedan. Du kan skicka om fakturan när felet är rättat.Felmeddelande från Visma AutoInvoiceFakturan har blivit avvisad. Funnen organisation är inte fakturamottagare hos InExchange. Vänligen kontakta er kund. Mottagare: XX AB
Foto på Adde

Adde

  • 122 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på Theodor Ahlström

Theodor Ahlström, Moderator

  • 4,004 poäng 4k badge 2x thumb
Hej Adde,


Det känns lite märkligt, din kund ska inte behöva vara ansluten till tjänsten när du skickar det som brev. Jag har skapat ett ärende på detta och vi kommer att kika vidare på det så fort som möjligt och därefter kontakta dig via mejl.


/Theodor
Foto på Adde

Adde

  • 122 poäng 100 badge 2x thumb
Hej - något nytt angående ovanstående?
Mvh
Anders
Foto på Joanna Norlander

Joanna Norlander, Moderator

  • 308 poäng 250 badge 2x thumb
Hej Adde,

Jag ser att en kollega har kontaktat dig via mejl med uppdatering i ärendet. Du får gärna återkomma i det mejlet så tar vi ärendet därifrån.

Hoppas att du får en fin eftermiddag!
/Joanna