Problem att skicka faktura via brev med AutoInvoice - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 månad sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Jag får uteslutande felmeddelande när jag försöker att skicka kundfaktura med brev via AutoInvoice. Felmeddelandet dyker ofta upp flera dagar efter att jag klickat i att fakturan ska skickas, vilket innebär att betalningstiden för kunden minskar, då jag behöver skriva ut fakturan och skicka manuellt när felet kommit mig till känna.

Behöver mottagaren på något sätt vara ansluten till tjänsten för att man ska kunna skicka ett brev??

Felmeddelandet:
Fakturan kan ha stoppas av olika anledningar, se mer information nedan. Du kan skicka om fakturan när felet är rättat.Felmeddelande från Visma AutoInvoiceFakturan har blivit avvisad. Funnen organisation är inte fakturamottagare hos InExchange. Vänligen kontakta er kund. Mottagare: XX AB
Foto på Adde

Adde

  • 132 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 7 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på Theodor Ahlström

Theodor Ahlström, Moderator

  • 4,976 poäng 4k badge 2x thumb
Hej Adde,


Det känns lite märkligt, din kund ska inte behöva vara ansluten till tjänsten när du skickar det som brev. Jag har skapat ett ärende på detta och vi kommer att kika vidare på det så fort som möjligt och därefter kontakta dig via mejl.


/Theodor
Foto på Adde

Adde

  • 132 poäng 100 badge 2x thumb
Hej - något nytt angående ovanstående?
Mvh
Anders
Foto på Joanna Norlander

Joanna Norlander, Moderator

  • 890 poäng 500 badge 2x thumb
Hej Adde,

Jag ser att en kollega har kontaktat dig via mejl med uppdatering i ärendet. Du får gärna återkomma i det mejlet så tar vi ärendet därifrån.

Hoppas att du får en fin eftermiddag!
/Joanna
Foto på Adde

Adde

  • 132 poäng 100 badge 2x thumb
Hej

Jag har fått information via mejl att funktionen fungerar nu.

Jag skickade en faktura med tjänsten 2019-03-30, men fick ej någon bekräftelse på att den skickas med tjänsten. Kan man på något sätt få reda på status? Tidigare fick jag information ungefär 20 dagar från att fakturan skickades, dvs 10 dagar från betalning, att fakturan inte skickats med autoinvoice. Detta problem vill jag verkligen undvika i framtiden.

Kan ni lägga in någon sorts funktion att man via mejl eller funktion i eekonomi någon notis på att fakturan mottagits och skickats av autoinvoice?
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,676 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Adde! 

Principen är egentligen att du ska då ett rött kryss om fakturan inte går iväg, får du inte ett rött kryss i programmet så har fakturan skickats som den ska. Jag förstår i ditt fall att detta inte riktigt har lirat och att du har fått notifiering om att fakturan inte skickats på tok för sent. 
Ambitionen är som sagt att du ska kunna lita på att den går iväg om inget annat visas, men vi får kika på det och skruva lite på inställningarna. Med det sagt så kan jag inte lova någon förändring i mejl eller liknande om fakturan kommit fram, men jag tar med mig det som ett förbättringsförslag.