Problem att starta appen Visma Lön Anställd.

  • 4
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 5 månader sedan
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Efter uppdatering av appen Visma Lön Anställd så har en av våra anställda problem att komma in i appen. Appen avslutas direkt utan att komma till inloggningsskärmen. Hon har en Huawei Honor 9. Det går däremot bra att logga in via vismaonline. Det är bara hon som har detta problem. Däremot så måste alla numera logga in med e-postadress och lösenord varje gång dom startar appen. Är det fler som har problem med Huaweitelefoner eller är det bara vi? Hur löser jag detta?Vi har naturligtvis testa att avinstallera och installerat igen och startat om telefonen.
Foto på Peder Hellman

Peder Hellman

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb
  • rådlös.

Publicerades för 1 år sedan

  • 4
  • 1
Foto på Fanny Örnberg

Fanny Örnberg, Moderator

  • 3,924 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Peder,

Har ni kollat så att mobiltelefonen är uppdaterad till den senaste versionen? Kan den anställde logga in via en annan mobil? Kontrollera även att hon har Lön Anställd appen och inte den gamla Stämpla appen.

Varje gång man öppnar appen så måste man logga in på nytt med sin e-postadress och lösenord på grund av säkerhetsskäl så det är inget som är fel :-)

Återkom gärna med lite mer information så kollar vi vidare på det!
/Fanny
Foto på Peder Hellman

Peder Hellman

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb
Hej Fanny.

1. Hen har avistallerat och laddat in appen Lön Anställd på nytt. Startat om telefon och problemet kvarstår. Hen kan logga in via en annan telefon. Tyvärr har ingen annan exakt samma modell. Hen kan stämpla in via Terminalen.

2. Det är bara en av våra anställda som måste logga in på nytt när dom startar appen. Så i så fall finns det luckor i säkertheten i appen som visar sig på olika telefoner.

/Peder
Foto på Annan

Annan

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb
Har precis samma problem med en av våra anställda. Hur löser ni detta??
Foto på Peder Hellman

Peder Hellman

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb
Hej.

Vi har ingen lösning på detta!  Får helt enkelt leva med det och ingen hjälp ifrån Visma.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

  • 94,360 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!
Har ni fortfarande bekymmer med detta? Jag ska se till att vi kikar vidare på det isåfall.@Anna: har din anställda samma mobil?
Tills vidare så rekommenderar jag att man använder webbläsaren i mobilen och går via vismaspcs.se och gör stämplingarna den vägen.
/Anna

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.