Problem eEkonomi som upptäcks av användare och som påverkar arbetet

  • 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Jag är en av de som drabbades av att inte Deklaration gick att skapa för redovisningsperiod 2017. Om start idag. Jag höll på med deklarationen för redovisningsperiod 2017, väntade in besked om att nu kunde man starta. Nu jobbar jag ifatt det fungerar fint. Får ett mail som plingar och jag ignorerar det för jag jobbar. bokar och jobbar klart med deklarationen och börjar pricka siffror. Funderar lite på att det är ny text rutorna 2.48 och 2.49 på deklarationssidan, och var kommer siffrorna ifrån på 2.48.......???
Kollar vidare men men. Tittar på mailet som fortsatt plinga. Vilken tur. Systemfel!!! Inte användaren alltså.
Hur som helst. När det dyker upp problem, kan man då få en blink kolla tipsrutan ( på startsidan) eller forum tråden Si o så. Visma har upptäckt ett problem som påverkar modulen Deklaration.
Går det att få till att: När jag kommer till mina sidor och ska starta eEkonomi Smart skulle det vara bra med en "pop up" om att ett visst problem dykt upp som påverkar vissa bokningar eller moduler etc... i korthet problemet , att ni jobbar på det samt planerat klart. Ny "pop up" när problemet är löst.
Det är mycket möjligt att detta redan finns men när jag fick uppdatering i våras med ny startsida hittar jag inte en snabb info om ev problem i programmet som ev pågår. Oftast fungerar ju Visma hur bra som helst men även solen har fläckar.. Hur många har ödslat tid på att hitta information om varför det inte går att deklarera. Hälsningar Agneta.
Foto på Rolf Alm

Rolf Alm

  • 606 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 1
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

  • 30,622 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Rolf!

Jag beklagar verkligen det fel vi upptäckte igår eftermiddag med felet som vi rapporterade i tråden Saldo hamnar fel i ruta 2.48 och 2.49 på INK2. Vi la ut tråden med felet så fort vi kunde, och det var förmodligen det mejlet som plingade under tiden du jobbade i programmet. Vi la även ut information om felet i Supportpanelen, så när du öppnar programmet så ser du en röd markering om att vi vill informera om detta.
Problemet är att nå de kunder som redan är inne i programmet när vi lägger denna information (som du var vid detta tillfälle), eftersom det krävs att man uppdaterar sidan och det gör man ju inte utan anledning. 



Din idé är bra om att vi borde ha en "pop up" i Tipsrutan, vi tar till oss denna. 

Tack för din återkoppling.