Problem efter senaste uppdateringen 2017.12 - Administration

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Pågående
  • (Redigerad)

Efter senaste uppdateringen har jag (hittills) upptäckt två problem.

1. När jag ska göra utbetalningar sorterar jag först alltid efter "Namn" för att få en enkel överblick över vilka fakturor som finns med (om en kreditfaktura har en debet att kvitta mot) sedan bockar jag i de jag vill betala. Efter jag gjort det brukar jag alltid ändra sorteringen efter förfallodatum för att se vilka betaldagar jag ska sätta. Men när jag nu ändrar sorteringen så försvinner alla markeringar. Inte bra.

2. När jag skickar fakturor som PDF via mail så markeras inte fakturorna som utskrivna, utan jag måste själv bocka i rutan "Utskriven". Visst, det funkar ju, men när man gör det försvinner också vilket utskriftsval man använt. Mindre bra.

Man vill inte ha en massa krångel nu inför årsbokslutstider..


Foto på Camilla

Camilla

  • 220 poäng 100 badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 1 år sedan

  • 1
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,092 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Camilla
1.  Vi har fått flera önskemål och synpunkter på hur urval/sortering fungerar i sql versionen. Vi har tagit dessa till oss och kollar om och hur vi kan påverka detta. Det som sker är att när du ändra urvalet så tappar databasen de tidigare valen. Den tänker alltså nytt vid varje ändring, därav tappar du de markeringar du tidigare gjort. 
2. Jag har inte lyckats återskapa ditt problem, blir det lika på alla andra typer av utskrifter eller är det bara pdf som bråkar? Blir det samma fel oavsett vilken dator resp användare som är inloggad?