Problem Egna utskrifter - Lön 300/600

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 månad sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
När jag gör en utskrift ackumulatorhistorik och sorterar på namn sedan har jag personnummer och sedan saldo för ett konto så har det blivit som så att de personer som har samma för och efternamn har blivit omkastade i de senare kolumnerna. Soretringen är alltså fel på det sätt att den letar upp första bästa värde på den första person de hittar i databasen som stämmer överens med sorteringsvalet. De leder till att eftersom namn inte är unika trots personnummer så kan det bli så att det konto man vill ha koll på, på en specifik person kan hamna på en annan person om man har flera med samma namn. Otroligt konstig lösning, istället för en look up sökning på första kolumnen bör man söka på det id jag antar att det värdet har.
Foto på Feffe

Feffe

• 206 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 månad sedan

• 0
  • 1
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 9,568 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Feffe,

Jag har försökt att återskapa detta hos mig men känner att jag inte har tillräckligt med information för att kunna återskapa ditt problem.
Då ackumulatorhistorik inte är nån färdig utskrift antar jag att du har gått in under Utskrifter/spårning - Skapa egna utskrifter - Ny - Kopiera en av programmets standardutskrifter - Ackumulatorlista.
Men vilka fält har du valt att bocka i sedan. Vilka urval har du valt?
Återkoppla antingen här eller kontakta  supporten  så tittar vi gärna vidare på det.

Självklart ska det gå att sortera utan att värdena blandas ihop.

Ha en fin dag!
/Cecilia
(Redigerad)