Lägga till fler enheter på artiklar - Webshop/Webshop+

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Det går inte att använda meter i web shoppen eftersom man inte kan beställa med i alla fall en decimal. Att ha priset i annat än meter känns inte alls bra för kunderna. Butiken ska ju vara enkel att beställa ur. I ekonomiprogrammet är det två decimaler på meter, men dessa föjler inte med till shoppen. Hoppas det går snabbt att lägga till, annars ett riktigt bra program. Anne
Foto på biet

biet

• 80 poäng 75 badge 2x thumb
  • Är så nära målet och så dyker detta upp som jag inte ens hade en tanke på , tog för givet att det fanns möjlighet att beställa med decimal.

Publicerades för 5 år sedan

• 2
Foto på Marcus Fjordevik

Marcus Fjordevik, Fd Testledare - Visma Website/Webshop

• 5,520 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Anne

Va kul att höra att du är nöjd med vår produkt! 

Tyvärr måste jag meddela dig om att det inte är något vi har planerat att införa under den närmsta tiden, som det ser ut i dagsläget tillåter vi inga decimaler.
Men är det fler kunder som önskar denna funktionen får ni gärna tala om det för oss i den här tråden. 

Ha en fortsatt bra dag 
Marcus 
Foto på Color Mondo

Color Mondo

• 800 poäng 500 badge 2x thumb
Nu blir det fler som vill ha detta.
Och det finns säkert  ännu fler som skulle uppskatta detta.
Vi måste ju kunna lägga ut jämförpriser Kr/lit,kg,M
Foto på Color Mondo

Color Mondo

• 800 poäng 500 badge 2x thumb
Samla ihop detta med det jag önskar. Vill kunna sälja i ml, cl, liter.
Foto på Felix Hermansson

Felix Hermansson

• 1,556 poäng 1k badge 2x thumb
hade detta kunnat vart en lösning för alla ? jag har önskemåla om attkunden skall lämna namn vid köp av produkten , kika på denna länken och se om det skulle funkat för dig :) https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/kommentar-till-artikel-webshop
MVH
Felix
Foto på kimdimmalim

kimdimmalim

• 100 poäng 100 badge 2x thumb
Hej

Det är ju självklart att det ska finnas möjlighet till decimaler. Jag säljer också tyger och det blir inte alls bra att skriva priserna i centimeter. Hur snart kan ni lösa detta? Detta är information som ni borde vara tydliga med när kunden väljer er lösning. 
Foto på Felix Hermansson

Felix Hermansson

hade detta kunnat vart en lösning för alla ? jag har önskemåla om attkunden skall lämna namn vid köp av produkten , kika på denna länken och se om det skulle funkat för dig :) https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/kommentar-till-artikel-webshop
MVH
Felix
Foto på Felix Hermansson

Felix Hermansson

hade detta kunnat vart en lösning för alla ? jag har önskemåla om att kunden skall lämna namn vid köp av produkten , kika på denna länken och se om det skulle funkat för dig :) https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/kommentar-till-artikel-webshop
MVH
Felix
Foto på Tomas Hilding

Tomas Hilding

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Förbättringar i Enheter i webbshop +.

Kan ni införa att man kan ange hur stor varje enhet är som köps I webbshoppen? Nu har ni exempelvis Liter och kvadratmeter, man borde kunna sätta 0,5 framför Liter ifall förpackningen man säljer innehåller 0.5Liter. Samma för min mosaik, där innehåller varje förpackning 0.1 kvadratmeter, här borde man kunna sätta 0.1 framför enheten kvadratmeter (kvm). När de sen köper 10 köp, så ackumuleras dessa så det blir 1.0 kvadratmeter(kvm)