Kommer inte åt eEkonomi, blir utloggad när jag klickar på tjänsten

  • 15
  • Problem
  • Uppdaterades för 11 månader sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När jag ska logga in så loggar systemet ut mig direkt och jag kommer till ny inloggning. Jag har rensat cash minnet men inget hjälper.
Foto på Strutsen

Strutsen

  • 170 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 15
Foto på Pelle T

Pelle T

  • 444 poäng 250 badge 2x thumb
samma här
Foto på Björn

Björn

  • 152 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette De går inte att logga in i E-ekonomi, man blir utkastad på en gång....
Foto på HansA

HansA

  • 1,286 poäng 1k badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Går inte att logga in i eEkonomi. Blir utkastad direkt..

Supporten borde vara kontaktbar 24/7 på något vis, eller att någon borde ha jour utanför ordinarie arbetstider.
Foto på Ivarsdotter

Ivarsdotter

  • 150 poäng 100 badge 2x thumb
samma här! Så irriterande att inte få hjälp när man behöver! som egenföretagare jobbar man ju inte kontorstider direkt... måste byta system!
Foto på Kjell Granberg

Kjell Granberg

  • 816 poäng 500 badge 2x thumb
Samma här, varför inget meddelande om vad problemet är?
Foto på Joakim

Joakim

  • 642 poäng 500 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Går inte logga in i eEkonomi, man blir utloggad direkt.

Loggar in direkt i eEkonomi eller via Advisor. Oavsett blir jag utkastad direkt. Försökt ett 20tal gånger denna lördag morgon kl 06.30.
Vismas it-problem fortsätter tyvärr.
Foto på Sam

Sam

  • 112 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Går inte logga in i eEkonomi, man blir utloggad direkt.

Går inte att logga in i Visma eekonomi. Enligt Er hemsida finns inga driftstörningar...
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,682 poäng 10k badge 2x thumb
Hej på er! 

Som ni alla redan har konstaterat så kan inte alla komma åt eEkonomi idag. Såg att någon hade lyckats, men tror att majoriteten av oss inte kommer åt sitt program. 
Vi håller på och felsöker vad det är som har gått tokigt, jag lägger in en uppdatering här så fort jag vet mer! 

Problemet finns upplagt på status.visma.com för absolut snabbast uppdatering så följ incidenten där. Självklart kommer vi uppdatera här också med information.
(Redigerad)
Foto på terapeutenAB

terapeutenAB

  • 3,230 poäng 3k badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Hur kommer jag in på Visma eEkonomi.

Jag loggar in och kommer till Min tjänster.
När jag trycker på symbolen för Visma eEkonomi Smart loggas jag ut och det står "Du har blivit utloggad från Mina tjänster.
Klicka på Fortsätt för att logga in på nytt."
Foto på Kenny

Kenny

  • 152 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Signout callback vid klick på Visma eEkonomi Smart knappen.

Hej. När jag loggat in och kommit till valfönstret med mina "moduler" och klickar på Visma eEkonomi Smart knappen så börjar den logga in där men efter några sekunder med "snurran" så kommer signout callback i adressfältet och jag kastas ut och även loggas ut helt..har provat Edge, Chrome och använder vanligtvis Firefox, ingen av webläsarna fungerar det med..är nu i hyffsat akut behov av hjälp och hittar ingen live-människa att få kontakt med? Är fysiska mänskliga supporten nedstängd på helger? Hoppas någon är aktiv på forumet och kanske kan hjälpa mig med tips. Mvh. Kenny
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,682 poäng 10k badge 2x thumb
Hej! 

Ni skulle kunna testa att logga in direkt via  https://eaccounting.vismaonline.com 
Det har fungerat för några av oss här, men inte alla, men kan vara värt att testa om någon av er kommer in den vägen :) 
Foto på SOTP

SOTP

  • 3,054 poäng 3k badge 2x thumb
Den adressen ger ingen inloggningsruta.
Foto på Joakim

Joakim

  • 642 poäng 500 badge 2x thumb
Som byrå kommer jag inte åt någon av mina kunder den vägen. Jag blir utloggad som innan. Och för mitt eget bolag kan jag inte göra direkt några uppgifter i systemet, verkar kunna logga in men sedan inget mer.
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,680 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Joakim! 
Om du använder dig av Advisor eller Byråstöd så ska det gå bra att komma åt kundernas eEkonomi från det hållet. 
Men precis som du säger så kan det vara svårt att komma åt ditt eEkonomi eller kundernas om du försöker nå programmet via Mina tjänster. 
Foto på Joakim

Joakim

  • 642 poäng 500 badge 2x thumb
Ledsen, men jag kommer inte någonstans. Det du skriver stämmer inte.
Foto på Björn

Björn

  • 152 poäng 100 badge 2x thumb
Helt obegripliigt att det inte finns nån support
under helgen . De är ju då man har lite tid över.
Ändra på detta... Snarast
Foto på ThereseV

ThereseV

  • 60 poäng
Jag kommer in men när jag ska skapa en verifikation får jag upp ett felmeddelande, går inte att ändra några andra inställningar heller....
Foto på SOTP

SOTP

  • 3,054 poäng 3k badge 2x thumb
Samma problem här!
Foto på Lars Josefsson

Lars Josefsson

  • 130 poäng 100 badge 2x thumb
Det verkar vara en klassiker. Piskade programmerare har totat ihop en programuppdatering/rättelse på rekordtid och sjösatt i natt. Dvs. stora problem idag. Ledningsproblem?
PS.
Varför måste jag acceptera tredjepartscookies för att skriva detta meddelande? Är det månne så att det ska snokas under täckmantel att "vi förbättrar"?
Foto på Evensson

Evensson

  • 180 poäng 100 badge 2x thumb
Skamligt dåligt att inte ha support 24/7
Foto på Joakim

Joakim

  • 642 poäng 500 badge 2x thumb
Jag är intresserad av att höra hur Visma tänker kompensera mig för - hittills nästan 6 timmar utebliven arbetsmöjlighet.
Samt vad är utlovat i användarvillkor kring Run Time?
Foto på Marta

Marta

  • 62 poäng
Vet någon något om när det kommer igång igen?
Foto på Legolas

Legolas

  • 60 poäng
Är det slumpen att Visma och skatteverket har tekniska problem just nu 
och haft under fm J
Foto på Joakim

Joakim

  • 642 poäng 500 badge 2x thumb
Skatteverket har ju problem med sina e-tjänster nästan dagligen. Belastningsproblem nästan varje gång innan deadline för ag och moms. Och många gånger är skattekontot otillgängligt. En svensk myndighet... var är de som granskar myndigheten?
Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

  • 9,952 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Förstår att det är superfrustrerande att inte komma åt eEkonomi. Vill bara meddela att vi fortfarande arbetar för fullt på en lösning och jag rekommenderar precis som min kollega Lisa att hålla koll/följa status-sidan: https://status.visma.com/. Här uppdaterar vi med jämna mellanrum med status på problemet. 

/Moa
Foto på M Risberg

M Risberg

  • 2,586 poäng 2k badge 2x thumb
Skulle också in och göra lite innan en resa. Kan logga in till Mina tjänster men loggas ut så snart jag klickar på ikonen Visma eEkonomi Smart. Hittade den här tråden och noterade Lisas tips om https://status.visma.com. Kände inte till den tjänsten tidigare.

Reggade mig genast och fick ett bekräftelse-SMS. Hoppas på information / uppdateringar om framtida avbrott, oväntade som planerade. Ser ut att vara en toppentjänst för mig som vill ha lite koll på läget.

Lycka till med felsökning och åtgärd. Ser fram mot när det kommer igång igen.
Foto på M Risberg

M Risberg

  • 2,586 poäng 2k badge 2x thumb
Nu kunde jag logga in till eEkonomi, men när jag försökte klicka på Startsida så fick jag "Ett fel uppstod som blivit registrerat. Stäng programmet och försök igen. Om du behöver hjälp för att komma vidare, kontakta vår support och ange tidpunkt för händelsen och en kort beskrivning av problemet."
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,682 poäng 10k badge 2x thumb
Senaste uppdateringen som också finns på status-sidan:

We still working hard to solve the incident as soon as possible. We have identified that it's related to problems scaling up our infrastructure environment. Our current hypothesis is that this problems was triggered by an unexpected peak during our nightly backup routines. We are working to solve it together with our infrastructure provider and we are in progress to do a failover to our secondary datacenter and that can take 1-2 hours. We have not lost any data and there is not any hacker attack.
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,682 poäng 10k badge 2x thumb
Ny uppdatering:

We are still working on the issue we can see that some customers can login and access Visma eAccounting now but we keep on trouble shooting and working on solving the incident.
Next update will come from us in about one hour.

Nu håller vi tummarna både för eEkonomi och Sverige!
Foto på M Risberg

M Risberg

  • 2,586 poäng 2k badge 2x thumb
Heja heja :)
(Redigerad)
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,682 poäng 10k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej på er! Nu ska det fungera att komma åt eEkonomi igen. Vi fortsätter monitorera resten av dagen, och upplever ni att något inte fungerar som det ska är det bara att slänga in en kommentar här! Vi är ledsna för att ni inte har kunnat använda programmet som ni hade tänkt idag.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.