Kommer inte åt eEkonomi, blir utloggad när jag klickar på tjänsten

  • 15
  • Problem
  • Uppdaterades för 11 månader sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När jag ska logga in så loggar systemet ut mig direkt och jag kommer till ny inloggning. Jag har rensat cash minnet men inget hjälper.
Foto på Strutsen

Strutsen

  • 170 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 15
Foto på Joakim

Joakim

  • 642 poäng 500 badge 2x thumb
Jag vill faktiskt inte höra att ni är ledsna. Jag vill höra vad ni har för plan för att inte det här händer igen? Det har gått en hel dag..
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,680 poäng 10k badge 2x thumb
Vi kommer att ha ett incidentmöte nästa vecka för att gå igenom vad som har hänt och vilka actions vi behöver ta för att samma fel inte ska inträffa igen.
Foto på SOTP

SOTP

  • 3,054 poäng 3k badge 2x thumb
Då förutsätter vi att vi får en skriftlig rapport, med sanningsenliga uppgifter om vad som hände egentligen. Samt även varför det tog nästan 24timmar innan det kom igång igen.
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,708 poäng 10k badge 2x thumb
Hej på er!
  
Här kommer en kort uppdatering i väntan på den större incidentrapporten. 

Vi hade problem med vår infrastruktur i Microsoft Azure, då lagringsutrymmet för våra databaser nådde sin maxnivå. Vanligtvis kan vi öka upp utrymmet men av någon anledning var det inte möjligt denna gång. Vi väntar på en incidentrapport från Microsoft för att verkligen kunna säkerställa grundorsaken. Den räknar vi med att få om cirka fem dagar. 

Eftersom det inte gick att öka utrymmet började vi arbetet med att flytta till vårt sekundära datacenter. När vi hade gjort flytten så var eEkonomi uppe och rullade igen. Vårt sekundära datacenter är en identisk kopia av det första datacentret så inga användare har förlorat någon data. 


Jag återkommer till er när vi har en fullständig incidentrapport på plats! 
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,708 poäng 10k badge 2x thumb
Hej! 

Nu finns en incidentrapport publicerad på status.visma.com. Där kan ni som är intresserade läsa mer i detalj vad som hände och vad orsaken var till att det inte gick att nå eEkonomi.  

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.