Problem med appen Lön Anställd

• 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 6 månader sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre. Communitymoderatorn angav följande anledning för att arkivera: löst.

Varje månad när jag har startat en ny lönekörning och synkroniserat från Lön Anställd så får de anställda en röd felruta i sin app. Det står ny period att klarmarkera. Men klarmarkering avser gamla Visma som av någon anledning fortfarande är kvar. När tänker ni stänga ner detta?
Foto på Linda

Linda

• 350 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 1
Foto på Jenny

Jenny

• 5,678 poäng 5k badge 2x thumb
Har samma fråga/problem...
Foto på Ulrika Almen Ivedal

Ulrika Almen Ivedal

• 180 poäng 100 badge 2x thumb

Har också samma problem. Har sagt till anställda att logga in på datorn istället och skippa appen.
Foto på Asa

Asa

• 294 poäng 250 badge 2x thumb
Har samma problem. Fick svar från supporten att jag måste uppgradera till den senaste versionen. Har gjort det nu men inte startat upp den nya lönekörningen än så jag vet inte om det har hjälpt.

Foto på Jenny

Jenny

• 5,624 poäng 5k badge 2x thumb
Har senaste versionen, men får fortfarande upp samma problem.
Foto på Linda

Linda

Har också senaste versionen...
Foto på Eva

Eva

• 370 poäng 250 badge 2x thumb

Har också samma problem samt att på start sidan "mina sidor" under internettjänster kommer jag till Stämpla när jag klickar på Visma Lön Anställd           >> kalender. Flera av våra anställda hamnar fel när de skall klarmarkera.
Foto på Linda H

Linda H

• 1,432 poäng 1k badge 2x thumb
Jag har senaste versionen och mina anställda får felmeddelandet.
Foto på Helena

Helena

• 326 poäng 250 badge 2x thumb
Vad lustigt, detta har jag felanmält men supporten kände inte alls till problemet... 
Foto på Jenny

Jenny

Mycket konstigt, jag har anmält minst två gånger och då fått veta att fler kunder är drabbade...
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,564 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!
Vi har undersökt varför detta inte fungerat som det ska, men samtidigt haft mer kritiska fel som varit tvungna att prioriteras före.Inatt stängdes Visma Stämpla ner så ni får gärna återkoppla om det fortfarande är problem.
1: Du bör inte längre kunna använda snabbknapp på Min sida/sparade bokmärken för att komma till Visma Stämpla och de anställde kan inte längre av misstag registrera sina tider i gamla Stämpla.
2: Förhoppningsvis får de anställda inte meddelandena om att klarmarkera perioder i appen.
Återkoppla gärna!
Foto på Jenny

Jenny

• 5,678 poäng 5k badge 2x thumb
Vi får fortfarande felmeddelande om att klarmarkera i appen.
Foto på Anna Svensson

tack för snabbt svar!Vi kikar vidare!
Foto på Linda

Linda

Jag testade att synkronisera löneprogrammet med Stämpla men det går inte. Felkod 1010.
Foto på Anna Svensson

• 93,412 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!
Dumt av mig att be er testa just nu när vi har problem med inloggningen till Mina tjänster.
Jag återkommer när vi har fått bukt på de problemen så kan du testa igen./Anna
Foto på Anna Svensson

Nu får du gärna testa igen att synkronisera igen, för problemet med inloggningen ska vara löst.Du kan behöva rensa webbhistoriken först, hur du gör det kan du läsa i Rensa cacheminnet i webbläsaren »/Anna
Foto på Linda

Linda

Jag testade tidigare i samband med att Min sida fungerade igen. Så synkronisering går att göra nu men det är fortfarande felrutan i appen. Jag har även testa att logga ur och in men det gör ingen skillnad.
Foto på Anna Svensson

Tack!
Då vet jag och kan be att vi fortsätter felsöka!.
Trevlig helg!
Foto på Anne-Lie

Anne-Lie

• 122 poäng 100 badge 2x thumb
Hej
Jag har gjort löner idag och detta fel kvarstår hos oss. Jag har uppdaterat och synkroniserat men det blir ingen skillnad.
Med vänlig hälsning Anne-Lie
Foto på Jenny

Jenny

Har låst lönekörningen och då försvinner den röda felrutan. Se till att lös problemet till nästa månad, är innerligt trött på att förklara för mina anställda att det bara är en bugg. 
Foto på Saku

Saku

• 1,130 poäng 1k badge 2x thumb
Har detta fel försvunnit nu när det gamla programmet är stängt nu i september? Vi fick också meddelande,varje månad tidigare, om att vi hade en period att klarmarkera, men den försvann lika plötsligt som den kommit upp nu i september.
Foto på Jenny

Jenny

Saku: för oss kommer det "bara" när jag har en öppen lönekörning så jag ser det inte just nu. Men hopps innerligt att det (äntligen) är löst! 
Foto på Linda

Linda

Samma för mig, jag ser det först efter att jag har startat ny lönekörning. Sen försvinner rutan när lönekörningen är låst.
Foto på Saku

Saku

• 1,130 poäng 1k badge 2x thumb
Då ska jag kolla på detta med öppen lönekörning nästa lönekörning. Är ju lite irriterande när det ej gått att lösa. Har ju en hel drös med anställda som undrar samma sak.
Foto på Linda H

Linda H

• 1,432 poäng 1k badge 2x thumb
Jag hade problemet både i augusti och september, återstår att se om det även är kvar i oktober....
Foto på Anna Svensson

Hej!
Vi jobbar vidare med det här problemet. Precis som ni beskriver det kommer påminnelsen upp när du skapar upp lönekörningen och försvinner när du låser den. - Förstår att det är jätteirriterande för alla anställda!
Jag lovar att komma med en uppdatering när jag vet mer eller om jag vill att ni ska göra någon åtgärd från ert håll.

/Anna
Foto på Anna Svensson

Officiellt svar
Hej!
Jag hittade denna tråden, detta ska vara löst nu.
/Anna

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.