Tjänsten är inte tillgänglig/Felkod 10 - Appen Lön Anställd

  • 5
  • Problem
  • Uppdaterades för 9 månader sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vi gick över till Visma Lön Anställd nu i veckan, och jag kan ej längre använda mig av appen.

Jag har avinstallerat appen och installerat den på nytt, men varje gång jag försöker logga in så står det "Tjänsten är inte tillgänglig".

Det fungerar bra att logga in på vismaspcs.se, och jag har även testat att byta lösenord.



Mobiltelefon: OnePlus 5 (Android).

Foto på Thomas Nilsson

Thomas Nilsson

  • 200 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 5
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 91,226 poäng 50k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!

Får ni båda meddelandet Tjänsten är inte tillgänglig?

Vi undersöker detta och rekommenderar att du loggar in via vismaspcs.se så länge.
Jag lovar att uppdatera när jag har mer information att ge.

Under tiden så kan jag tipsa om länken https://timeclock.vismaonline.com som
de anställda kan öppna via mobilen. Det är snabblänken till Visma Lön Anställd
och där kan de registrera sina tider.

/Anna
(Redigerad)
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 9,288 poäng 5k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej marg,

En vanlig anledning till att man får felkod 10 när man ska stämpla ut kan bero på att det saknas en utstämpling på ett tidigare datum, alltså en icke komplett registrerad dag.
Om du eller den anställde går in via webbläsaren istället på länken https://timeclock.vismaonline.com och kontrollerar tidigare datum så hoppas jag att det där är en felstämpling en dag och att det är denna som ger er felkod 10.

Återkom gärna om det inte löste sig eller så kan du kontakta mina kollegor på support här.

/Cecilia