Problem med att göra registervård i 2017.12 - Administration

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Jag försöker göra registervård, men kommer bara 95%, sen hänger sig programmet. Är det ett känt problem i 2017.12?
Foto på AnnaB

AnnaB

  • 1,608 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på AnnaB

AnnaB

  • 1,608 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Visma! Jag önskar ett svar från er här också!
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,918 poäng 5k badge 2x thumb
Hej AnnaB
Jag har inte hört något om just detta tidigare. Det är något som jag skulle behöva titta på. Kan jag kontakta dig via mejl. 
Foto på AnnaB

AnnaB

  • 1,608 poäng 1k badge 2x thumb
Ja! :-)
Foto på AnnaB

AnnaB

  • 1,608 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Helena! Problemet aktualiseras nu när vi gör inventering. Jag har alltså ännu inte lyckats göra registervård. Jag ber dig att ta kontakt med mig via mejl. Eventuellt var det du som skickade ett mejl med något som kunde vara en länk till att ladda upp säkerhetskopia, men detta meddelande var helt avpersonifierat. Sånt är inte något jag har lust att svara på, det åker i papperskorgen.
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,868 poäng 5k badge 2x thumb
Hej AnnaB.
Det var vi som skickade ut den länken för att ta in filer. Det måste vara på det viset för att vara tillräckligt säkert för dig. 
Foto på AnnaB

AnnaB

  • 1,608 poäng 1k badge 2x thumb
Det vore fint om det gick att vara säker på att det är ni som skickat mejlet... Men nu, vinner jag något på att uppgradera, eller hur ska jag göra? Kan ni se att det här problemet har försvunnit eller förbättrats i senaste versionen?
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,868 poäng 5k badge 2x thumb
Flera prestandaförbättringar är gjorda sedan dess så jag skulle tro att din låsning också påverkas. Men jag kan inte lova då jag inte har din miljö framför mig. 
Foto på Annika

Annika

  • 5,370 poäng 5k badge 2x thumb
Jag tror att det varit tal om, i andra trådar, att man måste göra registervården från serverdatorn numera. Men det kanske bara var rekonstruera register...?
Foto på AnnaB

AnnaB

  • 1,608 poäng 1k badge 2x thumb
Min dator är (som jag förstått det) egentligen inte en serverdator, men det är min dator som delar ut Visma till övriga användare. Det bör vara min dator som i så fall fungerar likt serverdatorn. Nu har jag fortfarande 2017.12, men vet att det kommit uppdateringar. Visma - har ni fixat det här problemet i nyare versioner?
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,918 poäng 5k badge 2x thumb
Hej AnnaB
Vi har uppdaterat flera saker sedan 2017.12 så du ska absolut uppdatera. Dock vad gäller registervård ligger den fortfarande på servern, det som är det fina är att du ska inte behöva göra någon registervård. 
Foto på AnnaB

AnnaB

  • 1,608 poäng 1k badge 2x thumb
Hur fungerar det när man, som vi, delar ut Visma från en dator som inte är en server?