Problem med att lägga in leverantörsfaktura - Administration

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 8 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Ända sedan jag laddade ner den första versionen av Administration 2000 för i år (2018.01) har det varit problem att registrera leverantörsfakturor. Har inte blivit ngn förbättring med de senare versionerna. Den första går alltid bra. När jag skrivit in leverantörsnamnet på nästa kommer följande felmeddelande upp: Kan inte spara alla register. Orsak: Posten har ändrats av annan användare sedan redigeringen startade.
Jag är den enda användaren.
Det enda att göra då är att stänga ner fliken för lev.fakturor och börja om.
Sedan är det samma visa igen. Första går bra, men på andra kommer felmeddelandet upp igen.
Har provat att bara ha fliken lev.fakturor öppen, gjort registervård och rensningar m.m. men inget hjälper. Måste ju vara ett fel i programmet. Det har ju fungerat perfekt innan uppdateringarna för 2018.
Jag börjar bli trött på detta nu, för det tar dubbelt så lång tid när man får krångla så här varje gång.
När kommer det en lösning på detta?
Foto på Susanne

Susanne

  • 308 poäng 250 badge 2x thumb
  • arg, irriterad och frustrerad

Publicerades för 9 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på Emma Parai-Arnesson

Emma Parai-Arnesson , Moderator

  • 1,054 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Susanne!

Det var tråkigt att höra att du upplever att du har problem att arbeta i leverantörsfakturadelen.
Jag tänkte börja med att kolla med dig vilken version du har av programmet idag? Vi släppte en ny version nu i dagarna som vi rekommenderar att man uppdaterar till 2018.5.
Skulle det inte fungera efter det så hör av dig till oss så får vi kika vidare på det.

Ha en fortsatt trevlig dag! 

/ Emma