Problem med att minusposter från Nordea blir positiva vid inklistring av kontoutdrag - eEkonomi.

  • 5
  • Problem
  • Uppdaterades för 4 veckor sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej! 

Vissa kunder kan uppleva problem när dem kopierar sitt kontoutdrag ifrån Nordeas nya hemsida och klistrar in detta i eEkonomi. Samtliga poster visas som positiva (insättning) även om vissa av dem är negativa (Uttag). Vi jobbar på en lösning gällande detta tillsammans med Nordea men så länge kan ni testa någon utav följande arbetssätt. 

1. Kopiera kontoutdraget via Nordeas gamla layout på hemsidan.

2. Klistra in kontoutdraget i en textredigerare/anteckningar och sedan kopierar det där ifrån och klistra sedan in i programmet. 

Vi återkommer när vi har mer information. 

/Hilda 
Foto på Hilda Kidell

Hilda Kidell , Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 2,540 poäng 2k badge 2x thumb

Publicerades för 3 månader sedan

  • 5
Foto på Johan

Johan

  • 694 poäng 500 badge 2x thumb
Ok vad bra att ni vet om detta, så tråkigt att det alltid strular med Nördea på ett eller annat sätt :) 

Foto på Wictoria

Wictoria

  • 920 poäng 500 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Nordeas kontoutdrag visar ej uttags belopp - eEkonomi.

Hej!
Nordea visar ej uttags belopp i kassa bank??? Alla summor står som inkomst. Minus tecknet sitter vid texten ej vid summan. Är det programmet som ej kan tolka, eller är det Nordeas nya design som ej funkar. Eller är det jag som inte förstår???
Foto på Gunnar

Gunnar

  • 126 poäng 100 badge 2x thumb
Hej, det är många som har detta problem. Du gör allt rätt. Det är Nordeas nya design som inte fungerar tillsammans med Visma eEkonomi. Men på Nordeas internetbank under "Övriga tjänster" finns en länk som heter "Internetbanken Företag". Klicka på den så kommer du till den gamla hemsidan, och där fungerar det.

Foto på Johan

Johan

  • 588 poäng 500 badge 2x thumb
Det funkar där men du ser ju bara betalningar som en post där dvs det överföringsuppdrag man gav Nordea, i den ny ser du exakt varje enskild post i överföringsuppdraget, jättebra om det inte vore för att det inte stämmer med + och -
Foto på Wictoria

Wictoria

  • 920 poäng 500 badge 2x thumb
Stort Tack för svar! Nu funkar det! :-)
Foto på kelpie

kelpie

  • 64 poäng
Märkte idag att det fungerar fortfarande inte - och fick byta till gamla hemsidan (vad jag önskar att de hade låtit bli med 'uppdateringen') för att kunna bokföra. Finns det en lösning inom sikte? Och kommer man i framtiden att koppla Nordea till Visma så man slipper klistra in över huvudtaget?

Foto på ellen

ellen

  • 202 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Fel i Kassa- och bankhändelser - eEkonomi.

Lyckades äntligen lösa hur klistra in kontoutdrag från Nordea och få -/+ rätt. Men nu blandar sig händelser från sparkontot in i företagskontot. Se skärmdump, de tre översta händelserna hör till sparkontot - inte till företagskontot som är det valda kontot. Händelserna finns även med när jag byter till sparkontot. Jag är helt säker på att jag klistrade in rätt. Om jag råkar matcha dem från företagskontot blir det fel så jag måste trippelkolla allt, mycket irriterande.
Foto på ellen

ellen

  • 202 poäng 100 badge 2x thumb
Kan ni vara snälla och läsa HELA min fråga en gång till, tack! Felet jag beskrev handlar om nåt annat än försvunna minustecken..
Foto på Emil Hildingsson

Emil Hildingsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 280 poäng 250 badge 2x thumb
Hej allihopa!

Vill börja med att be om ursäkt för att det var längesedan vi uppdaterade er gällande detta problem. Vi håller fortfarande på att felsöker i ärendet och jag rekommenderar att ni följer min kollega Hildas två varianter på hur ni kan lösa det tillfälligt. Vi återkommer självklart när vi har mer information. 
Ha en fin dag!
Foto på Hilda Kidell

Hilda Kidell , Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 2,540 poäng 2k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej Allihopa! 

Nu ska problemet vara löst och ni ska nu kunna kopiera och klistra in kontoutdraget som vanligt och få rätt tecken. 

Vi ber om ursäkt för att lösningen dragit ut på tiden. 

Ha en fin dag! 

/Hilda 
Foto på Johan

Johan

  • 694 poäng 500 badge 2x thumb
Tack så mycket för det 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.